به گزارش پارس به نقل از آنا در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در اروپا، یک منبع آگاه از احتمال تغییر محل مذکرات از وین به شهر یا کشوری دیگر خبر داد.

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی رژیم صهیونیستی از هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در اروپا، مذاکره کنندگان هسته‌ای را بر آن داشت تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند.
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت روزافزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده، مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتی کشوری دیگر را پیگیری می‌کنند.
پیش از این جمهوری اسلامی ایران طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوئیس مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود
روز گذشته هم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین و برن طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام کرد و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی شد که در این زمینه انجام می‌شود.
همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده است در اسرع وقت، هرگونه تدابیر لازم را برای تامین امنیت محل مذاکرات از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری اتخاذ کند.