به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک خبر داد، "جورج تنت،" مدیر پیشین سازمان سیا اسناد جدیدی را منتشر کرد که به تازگی از طبقه بندی این سازمان خارج شده است. وی در اسناد جدید فاش کرد: در ۹ موقعیت مختلف که از دسامبر ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) آغاز می شود، جزئیات مربوط به توطئه تروریستی را برای مقامات ارشد دولت و کنگره آمریکا ارسال کردم.

وی در همین ارتباط ۵ سند داخلی سازمان سیا را راجع به عملکرد این نهاد پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ارائه داده است.

"جورج تنت" در ادامه افزود: کسانی که در دولت آمریکا به طور مستقیم با مساله تروریسم درگیر بودند، کاملا از تهدیدات تروریستی آگاهی داشتند. مطمئن هستم تیم امنیت ملی آمریکا از تبعات راهبردی و تاکتیکی تهدید توطئه تروریستی خبر داشتند.
مدیر سابق سیا در ادامه گفت: "جانت رنو،" دادستان کل سابق آمریکا، نقش مهمی در جلوگیری از اجرای برنامه های سازمان سیا برای کشتن "اسامه بن لادن،" سرکرده القاعده، در سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) داشته است.

"تنت" در ادامه افزود: من همراه رئیس مرکز مقابله با تروریسم سیا دیداری با "جانت رنو،" دادستان کل آمریکا، داشتیم تا درباره عملیات علیه "بن لادن" مذاکره کنیم. مشخص بود دولت آمریکا ترجیح می‌دهد "بن لادن" و همدستانش بازداشت شوند. اگر یک عملیات موفقیت آمیز برای بازداشت "بن لادن" عملی نبود، نیروهای آمریکایی ممکن بود عملیاتی تهاجمی را برای کشتن وی و معاونانش انجام دهند؛ اما دادستان کل با این طرح مخالفت کرد.

"جانت رنو" ۷۶ ساله در سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ (۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰) و در دوره ریاست جمهوری "بیل کلینتون،" دادستان کل آمریکا بود .

۱۹ شبه نظامی القاعده با ربودن ۴ هواپیمای مسافربری در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰ شهریور ۸۰) حملات انتحاری را علیه چندین هدف در آمریکا انجام دادند. ۲ فروند از این هواپیماها به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک برخورد کرد و سومین هواپیما ساختمان پنتاگون را هدف قرار داد، هواپیمای چهارم نیز در پنسیلوانیا سقوط کرد.

بیش از ۳ هزار نفر در این حملات تروریستی کشته شدند. "جورج تنت" به قصور از وظایف و ناتوانی در خنثی کردن حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر متهم است؛ اما وی مجازات خود بدون در‌نظر گرفتن حقایق ماجرا را ناعادلانه می‌داند.