به گزارش پارس به نقل از فارس، علی دهقان سخنگوی حزب اعتدال توسعه درباره حضور اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و از اعضای حزب اعتدال و توسعه در اولین نشست انتخاباتی نهاد عالی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: همانطور که آقای روحانی گفت دولت، حزب و جناح نیست و ما همیشه گفته‌ایم دولت مجری است و همواره در دولت‌های قبل معتقد بوده‌ایم به هیچ وجه نباید از منابع ملی در راستای اهداف حزبی و جناحی استفاده کرد.

دهقان با تاکید براینکه ما همچنان بر این عهد هستیم که نباید از منابع ملی برای اهداف حزبی استفاده کرد افزود: بپذیریم که فلسفه بازی‌های سیاسی رسیدن به قدرت از طریق راهکارهای شرافتمندانه و قانونی است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه در همه جای دنیا یک حزب مورد اقبال مردم قرار گرفته و اعضای آن دولت را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کنیم که تحزب زیر سوال برود.

وی درباره حضور یک مقام دولتی در جلسه انتخاباتی نهاد عالی اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اصل وجود آن جلسه تکذیب شد.

دهقان درباره اینکه این خبر از سوی ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران منتشر شد گفت: بله اما تا آنجایی که من خبر دارم آقای ترکان به عنوان شخص حقیقی و نه به عنوان نماینده حزب اعتدال و توسعه در آن جلسه حضور یافت.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص فعالیت‌های حزبی تشکل متبوعش برای انتخابات گفت: ما استارت فعالیت انتخاباتی خود را در این مقطع بسیار زودهنگام می‌دانیم و از این رو نیمه دوم سال جاری که به انتخابات نزدیک می‌شویم کمیته انتخاباتی در مهرماه تشکیل می‌شود.

وی اولویت حزب اعتدال و توسعه را بازسازی تشکیلات خود متناسب با انتخابات بوده است یادآور شد: ما در دوسوم استان‌ها دفاتر و شعب داشته‌ایم و در هفته گذشته دفاتر استانی ما در ۳۱ استان کامل شد لذا اولویت ما تکمیل دفاتر استانی بود که انجام شد.

آنطور که هفته نامه صدا گزارش داده بود در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان، سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان به نمایندگی از مجمع روحانیون، مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی اصلاحات و حزب کارگزاران حضور داشتند.

بر پایه این خبر، هدف از تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان همدلی بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون عنوان شده و هدف آن نیز کسب پیروزی در انتخابات مجلس پیش روست.