به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: [تمرکز موساد درجنگ الکترونیک بر ضد برنامه هسته‌ای ایران] افشای مناسبات رژیم اسرائیل با دولت ‌های عربی نشان از هم‌  گرایی بین طرفین دارد که سعی دارد اسرائیل را  به عنوان دولتی طبیعی در منطقه به رسمیت می‌شناسد که حق موجودیت و امنیت دارد و در کنار کشورهای عربی در تقابل با چیزی که " نفوذ ایران " خوانده می ‌شود، قرار می ‌گیرد.

این مقاله تأکید دارد:‌ عجیب نیست که ایران در صدر اولویت‌ ها و اهداف سازمان جاسوسی موساد اسرائیل باشد و حزب ‌الله لبنان در مرحله بدی قرار بگیرد،‌ به ‌ویژه اینکه اولویت‌ های امنیتی اسرائیل وابسته به تشخیص مؤسسات پیگیری ‌کننده تهدیدات استراتژیک پیرامونی اسرائیل است. اجماع تقریباً کاملی در میان تمامی مراکز سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی در این نکته وجود دارد که ایران و حزب ‌الله تهدید استراتژیک برای اسرائیل و امنیت آن به شمار می ‌رود،‌ البته در مورد نحوه مقابله با این تهدیدات و استراتژی مدنظر برای ایستادگی در برابر آنها بین این موسسات اختلاف ‌نظر هایی وجود دارد.

همچنین عجیب نیست که تامیر پاردو رئیس کنونی موساد شاخصه اصلی تقویت سطح همکاری ‌های امنیتی با سرویس ‌های جاسوسی دوست در کشورهای نزدیک و دور برای مقابله با ایران را در اولویت قرار دهد،‌ حتی اگر بعدا مشخص شود هماهنگی ‌های عملیاتی بین این طرف‌ ها بر ضد تهران و حزب ‌الله انجام شده است، عجیب نخواهد بود،‌ به ویژه اینکه مرحله علنی شدن تماس‌ ها و پیام‌ های متقابل سیاسی به سطحی رسیده که برای روشن شدن ماهیت مناسبات محرمانه آنها کافی باشد.

روند کلی حاکم بر رفتار بسیار و دولت‌ های منطقه‌ای و به ‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس نشان می ‌دهد که هدف آن‌ ها در مسیر توسعه مناسبات و گام نهادن تدریجی در علنی کردن روابط با اسرائیل، کشاندن شرایط به مرحله ای است که با آن به عنوان یک حالت طبیعی در منطقه با اسرائیل تعامل شود و این رژیم حق موجودیت و امنیت داشته باشد و ماهیت اقدامات و جنایت ‌هایی که این رژیم بر روی جنازه ملت فلسطین انجام داده و بسیاری از آنها را به خارج از این منطقه اخراج کرده ، نادیده گرفته شود. قرار است به این ترتیب زمینه مرحله پیشرفته ‌تری مهیا گردد که در آن کشورهای عربی منطقه ائتلاف ‌هایی را با اسرائیل برای مقابله با " تهدیدات مشترک " تشکیل دهند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرده که ایران همچنان مانند گذشته در زمان ریاست تامیر پاردو بر موساد هدف اول اسرائیل به شمار می ‌رود و بعد از آن حزب ‌الله لبنان قرار دارد. این روزنامه اذعان کرد که اسرائیل در زمان ریاست مائیر داگان بر موساد بیشتر بر ترور دانشمندان هسته ای ایران متمرکز بوده( 5 نفر از آن ها ترور شد) ، اما در زمان ریاست پاردو تنها یک دانشمند ایرانی ترور شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که در صورت به دست آمدن فرصت،‌ زنجیره ترورها به پایان نرسیده است،‌ اما روزنامه صهیونیستی معاریو می ‌نویسد که موساد در حال حاضر برای جنگ الکترونیک به ویژه ایجاد ویروس‌های الکترونیکی در ساختار سیستم ‌های دستگاه ‌های سانتریفیوژ برای غنی ‌سازی اورانیوم متمرکز شده است. به نوشته این روزنامه موساد به دنبال تقویت مناسبات خود با سرویس‌ های جاسوسی دوست برای مقابله با تهدیدات مشترک شامل ایران و برنامه هسته ‌ای این کشور و تسلط آن بر منطقه است. تمامی اقدامات امتداد روابط و تماس‌ هایی است که در دوره قبل از پاردو نیز وجود داشته است.

معاریو بدون اشاره به ارتباطات و هماهنگی‌ های راهبردی بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه به ویژه جبهه النصره مدعی شده که موساد با این همکاری به دنبال تضعیف داعش در مرزهای فلسطین اشغالی با سوریه و مصر و هدف قرار دادن موجودیت ‌القاعده شامل جبهه النصره در منطقه جولان است. 

معاریو به نزدیک شدن به زمان پایان دوره ریاست پاردو در موساد بعد از حدود شش ماه دیگر اشاره کرد و نوشت  که اخباری وجود دارد که نشان می ‌دهد بنیامین نتانیاهو به دنبال تمدید ریاست وی بر موساد نیست، این در حالی است که پیش‌  از این، سمت بسیاری از روسای موساد تمدید شده است. از جمله آنها داگان است که 8 سال در این سمت باقی ماند.

این روزنامه با اشاره به انگیزه‌ های ممانعت نتانیاهو از تمدید با وجود ارتباطات مستحکم بین وی و پاردو نوشت یکی از مهم ‌ترین انگیزه‌ های این اقدام اظهارات اخیر پاردو در دیدار با بازرگانان صهیونیست بوده که برخلاف سیاست‌ های تبلیغاتی تل‌آویو افزایش فشار بر شش کشور صنعتی جهت ممانعت از رسیدن به توافق هسته ‌ای با تهران به صراحت گفته بود که ایران تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل به شمار نمی‌ رود. وی همچنین تأکید کرده که تهدید اساسی اسرائیل فقدان راه حل درگیری‌ های اسرائیلی - فلسطینی است.

براساس این گزارش در حال حاضر ارزیابی ها نشان دهنده وجود چهار کاندیدا برای احراز پست ریاست موساد است. اول نفر سرتیپ امیر ایشل فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش اسرائیل است. گزینه دوم معاون پاردو است که به دنبال رسیدن به ریاست بر موساد است. نفر بعدی رام بن باراک رئیس اسبق موساد و گزینه بعدی یوسی کوهین مشاور نتانیاهو در زمینه مسائل امنیت داخلی است.