به گزارش پارس، ایرنا به نقل از شبکه خبری المنار نوشت: مردم بحرین پس از اقامه نماز جمعه در مناطق «الدراز»، «جبله حبشی»، «کرزکان»، «البلاد القدیم« و «سار« تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که قرار است چهار روز دیگر(26 خرداد)، حکم دادگاه در باره پرونده شیخ علی سلمان اعلام شود.
شبکه خبری العهد نیز گزارش داد که تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به محاکمه شیخ علی سلمان و با شعار «دبیرکل را تنها نخواهیم گذاشت»، در سراسر کشور برگزار شد.

شیخ علی سلمان درپی حمایت از خواسته های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی، 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت این روحانی بحرینی موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه بحرین شیخ علی سلمان را به اتهام آنچه آن را 'تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از طرف های خارجی، انتشار گزارش های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی' خوانده است، محاکمه می کند.

تاکنون پنج جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت الوفاق برگزار شده است.

دادستانی بحرین در کیفرخواست، اشدّ مجازات را برای شیخ علی سلمان درخواست کرده است.

این در حالی است که دادگاه در آخرین جلسه محاکمه وی که آخر اردیبهشت برگزار شد به وی اجازه نداد تا به دفاع از خود بپردازد که همین امر باعث درگیری لفظی بین شیخ سلمان و وکلایش با قاضی شد.

دادستان کل بحرین در پی این موضوع اعلام کرد که دادگاه روز 16 ژوئن (26 خرداد) حکم خود را صادر خواهد کرد و شیخ سلمان تا آن روز بازداشت خواهد بود.

رژیم آل خلیفه درچهار سال گذشته و در پی اعتراضات مردمی در این کشور، صدها نفر از فعالان سیاسی بحرین را بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

خیزش مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه که از سال 2011 برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و سعودیها روبرو شد، با گذشت بیش از چهار سال از آغاز قیام مردمی و به رغم تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه، همچنان ادامه یافته است.