به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی لاریجانی ظهر امروز در بیستمین یادواره 148 شهید بخش دودانگه شهرستان ساری، اظهار داشت: برای بنده افتخار بزرگی است که محفل نورانی اُنس با شهدا حضور یافته ام چراکه بزرگداشت یاد شهدا کار بسیار ارزشمندی است و باید تداوم یابد.وی افزود: توجه به شهدا سبب عزت امروز نظام اسلامی است، دیروز به همت خون های شهدا ملت ایران به ارزشمندی و اقتدار نائل آمده و امروز نیز عامل استقامت و عزت ملت، روحیه مجاهدت و شهادت طلبی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میراث گرانقدر در تفکر اسلامی روحیه مجاهدت است، شهدا این راه را با آگاهی انتخاب کرده و سبب تداوم انقلاب اسلامی شده اند.لاریجانی با اشاره به اینکه اولیای خدا با آگاهی و بصیرت و حفظ روحیه شهادت طلبی تداوم بخش راه شهدا بوده اند، تصریح کرد: روحیه مجاهدت و شهادت طلبی ملت ایران سبب پیروزی های روز افزون گذشته و حال و آینده شده است. روحیه شهادت طلبی یک سرمایه برای ملت ایران است. این روحیه سبب شده تا انسان زندگی سعادتمندانه را در زندگانی خود پیشه کند و سبب پیروزی های بزرگ برای ملت ایران شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آماده بودن و حفظ روحیه شهادت طلبی در متن زندگی اسلامی یک مؤمن واقعی جاری و ساری است، افزود: شوق به شهادت امری بود که در زندگی همه مسلمانان ایران اسلامی جاری و مسابقه برای مجاهدت در راه خدا شاخصه شهیدان مرد بوده است.لاریجانی با بیان اینکه راه شهادت، راه رستگاری و راه و روش انبیاء الهی است، تصریح کرد: مسلمانان مادامی که روحیه شهادت طلبی را در خود حفظ کنند، دچار سردرگمی نخواهند شد. این درحالی است که امروز شاهدیم متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تکیه به قدرت ها را جایگزین مجاهدت کرده اند و ابرقدرت ها برای آن ها در اداره کشورشان تصمیم گیری می کنند.وی با بیان اینکه اقتصاد کشورهای اسلامی سلطه گر منطقه به واسطه عدم تصمیم گیری رؤسای آنان دچار بی ثباتی شده است، گفت: آن ها به جای تکیه به ملت خود به غرب تکیه کرده اند و سبب کاهش قیمت نفت شدند که این مسئله به ضرر تمامی مسلمانان بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه های تکفیری با کمک کشورهای استکباری به جان کشورهای مسلمان منطقه نظیر لیبی، یهمن، مصر و غیره افتادند، افزود: زندگی آشفته ای که در کشورهای اسلامی منطقه اتفاق افتاده به واسطه دورشدن از سنت رسول خدا، زندگی مجاهدت آمیز و راه شهدا بوده است.وی یادآور شد: راه شهدا در متن زندگی مردم ایران جداشدنی نیست و سبب عزتمندی آحاد شهدا و ملت شده است. شهدا در قلب ملت جاری است، در زندگی آنان اثر بسیار مثبتی ایجاد کرده اند و ملتی که تکیه به مجاهدت شهدا داشته باشد عزتمند بوده و سرپا خواهد ایستاد و هیچگاه خار، ذلیل و وابسته به سایر ممالک دیگر جهان نخواهد شد.
لاریجانی با بیان اینکه هیچ حزب سیاسی و مسئول داخلی در کشور در مسئله هسته ای باهم اختلافی ندارند، تاکید کرد: حرف همه آنان و ملت ایران این است که قبول دارند که غرب در مقابل مسئله هسته ای ایران ناحق برخورد می کند و لذا زورگویی به ملت ایران را از سوی استکبار در مسائل هسته ای قبول ندارند.رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچگاه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است، گفت: نمونه بارز این اقدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود که نشان داد هیچ استفاده ای در جنگ از سلاح شیمیایی توسط ایران صورت نگرفته است و غربی ها باید بدانند که با استفاده از تحریم نمی توانند با ملت ایران مقابله کنند.
وی با بیان اینکه ملت ایران دارای سابقه تاریخ و ریشه دار بوده و اهل مجاهدت و شهادت طلبی هستند، گفت: این ملت هیچ گاه با منطق زور و تحریم با استکبار و آمریکا مذاکره نخواهند کرد؛ غربی ها غنی سازی انرژی هسته ای در ایران را باید قبول داشته و به رسمیت بشناسند چرا که آمریکا و کشورهای استکباری تقاضای مذاکره با ایران را داده اند.
لاریجانی با بیان اینکه به دلیل استقامت ملت ایران استکبار مجبور به مذاکره با ایران شد، تاکید کرد: تصور استکبار این است که ملت ایران نیاز به مذاکره دارد درحالی که باید بدانند این آزمایش آمریکا سبب کاهش استقامت ملت ایران در مقابل خون های پاک شهدا و عزتمندی آنان نخواهد شد. ملت ایران دستاورد هسته ای را به پوچی نخواهد داد و استکبار نباید تصور کند با ملت ضعیفی طرف شده است.وی با بیان اینکه مجاهدت متن زندگی ملت ایران بوده و برای دفاع از ظرفیت ها و حقوق خود با همه امکانات وارد صحنه شده است، تصریح کرد: مذاکره کنندگان ایران مستحضر به حضور ملت ایران هستند و باید ادامه دهنده راه شهدا و مجاهدت طلبی ملت ایران در میز مذاکره باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی قابلیت های استان مازندران در حوزه طبیعت گردی و کشاورزی گفت: تولید در کشور در حوزه های مختلف باید رونق یابد، این رونق در استان مازندران باید از طریق سرمایه گذاری های صنعتی و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی محقق شود.لاریجانی با بیان اینکه باید تولید و صادرات در کشور اصل شود، گفت: سهم تحریم ها در وضع اقتصادی کشور تنها 20 تا 30 درصد است و باید دولت همت کند و زمینه های رونق اقتصاد و تولید را در کشور برای گذر از تحریم های ظالمانه فراهم کند.
وی با اشاره به قابلیت های منطقه دودانگه ساری گفت: سد فریم باید احیاء شود تا سبب آبادانی منطقه شود چراکه بسیاری از اراضی کشاورزی و باغی منطقه با کم آبی مواجه هستند و با احیای این سد کشاورزی منطقه رونق خاصی خواهد گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی برای تقسیط معوقات بانکی تولیدکنندگان خبر داد و گفت: بانک ها باید برای حمایت از تولید و رونق اشتغال در کشور این مصوبه قانونی مجلس را اجرایی کنند.
لاریجانی با تأکید بر اینکه باید مشکلات داخلی کشور را توسط خودمان رفع کنیم، یادآور شد: دولت باید زمینه رونق تولید و صادرات را در کشور فراهم کند. این مورد از طریق یک اقتصاد مقاوم مدنظر مقام معظم رهبری برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار میسر خواهد شد.