به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صداوسیما آیت الله مکارم شیرازی در دیدار آقای سقائیان نژاد شهردار جدید قم گفت: تجربه و فعالیت های وی در شهر اصفهان می تواند در عمران و آبادانی قم نقش بسزایی داشته باشد.
این مرجع تقلید باتاکید بر اینکه قم باتوجه به وجود حرم کریمه اهل بیت ، مسجد مقدس جمکران و حوزه های علمیه یک شهر بین المللی است افزود: سالیانه 15 تا 20میلیون زائر به قم عزیمت می کنند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و در تامین هزینه های مورد نیاز قم مدنظر باشد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: در کنار فعالیت های زیربنایی و عمران و آبادانی باید فعالیت های فرهنگی نیز نمود داشته باشد تا علاوه بر جسم شهر ، روح شهر نیز پاکیزه شود. 
آیت الله سبحانی هم در این دیدار با بیان اینکه شهر قم مانند سایر شهرهای دیگر بلحاظ عمرانی و آبادانی در طول سالها جهش خاصی پیدا نکرده است گفت: باید با فعالیت ها و اقدامات شهردار جدید در شش ماهه نخست فعالیت شاهد تحولات عظیم و ملموسی در شهر باشیم. 
این مرجع تقلیدافزود: امیدواریم سابقه روشن و فعالیت های شهردار جدید قم سبب شود تا آقای سقائیان نژاد شهردار نمونه قم در 70سال اخیر باشد. 
آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدارگفت: حضور ایشان می تواند نوید بخش آینده ای همراه با عمران و آبادانی برای قم باشد و ما از مسئولان میخواهیم تا نهایت همکاری را با شهردار جدید داشته باشند.
آقای سقائیان نژاد شهردار قم هم در این دیدار ها از برنامه ها و اولویت های کاری خود برای توسعه شهری گزارش داد.