به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان سه شنبه در دیدار با هیئتی از کنفرانس فائو غصب زمین های کشورهای فقیر به دست شرکت های چند ملیتی و دیگر کشورها را محکوم و کشاورزی به عنوان منبع تامین زندگی خانوادگی را توصیه کرد.
وی گفت :« تصاحب زمین های قابل کشت از سوی شرکت های چند ملیتی و کشورها همواره نگران کننده است . این کار نه فقط کشاورزان را از یک دارایی اساسی محروم می کند بلکه به حاکمیت کشورها لطمه وارد می کند. در شمار زیادی از مناطق ،‌محصولات غذایی به خارج می رود و مردم محلی به شدت فقیر می شوند زیرا نه غذا و نه زمین دارند.»
پاپ فرانسیس به اوضاع آفریقا اشاره می کرد که در آن کشورهایی مانند چین مناطق گسترده ای را مورد بهره برداری قرار داده اند تا مواد غذایی آن را به بازار خود سرازیر کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واتیکان ، پاپ گفت :« فائو باید طرح های خود را به نفع شرکت های خانوادگی تقویت و کشورها را به تنظیم استفاده از مالکیت زمین ترغیب کند.»
وی همچنین این مسئله را که در شمار زیادی از کشورها زنان نمی توانند زمین هایی را که از آن بهره برداری کنند به مالکیت خود در آورند ،‌محکوم کرد .»
پاپ گفت :« در جنوب ،‌ تولید محلی جانشین مواد غذایی وارداتی می شود . کمک های فوق العاده کافی نیست و همواره به دست نیازمندان واقعی نمی رسد . به این ترتیب وابستگی به تولید کنندگان بزرگ ایجاد می شود.»