به گزارش پارس به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در اجلاس هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، این مسلم است که گروه مذاکره‌کننده مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: اکنون از مرحله مذاکره گذشته‌ و به مرحله کتابت و نوشتن توافقنامه رسیده‌اند. در این مرحله طرف مقابل از برخی از توافقات سر باز زده و چیزهای جدیدی خواسته است که بازرسی از مراکز تحقیقاتی و نظامی جزیی از آنها است؛ خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با هوشمندی زیاده‌طلبی غرب را افشا و خطوط اصلی را مشخص کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با مواضع اخیر گروه مقابل و تخلف در مرحله دوم مذاکرات نسبت به توافقات مرحله اول اعتماد ما به آنها در حال حاضر کاهش یافته و بی‌اعتمادی ما به آنها اضافه می‌شود که در این راستا باید توجه داشت همواره خطوط قرمز رعایت شود.

آیت‌الله یزدی افزود: رهبر معظم انقلاب جان مطلب را در یک سخن بیان کرده‌ و فرموده‌اند که فعالیت‌های جمهوری اسلامی در زمینه تحقیق و توسعه انرژی هسته‌ای به‌هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و این مذاکرات نیز باید ادامه یابد اما هیچ‌یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌پذیر نیست.