به گزارش پارس به نقل از فارس، «زهران علوش»، سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» که به سرسپردگی و مزدوریش برای عربستان سعودی معروف است، روز گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای علیه گروه تروریستی تکفیری «داعش» اعلام جنگ کرد.
زهران علوش در بیانیه خود تاکید کرده است که نبرد جدیدی را در منطقه القلمون، واقع در ریف دمشق علیه داعش آغاز می‌کند که هدف آن پایان دادن به حضور و موجودیت این گروه در این منطقه و گشودن راهی به سمت شمال سوریه برای کمک و امدادرسانی به گروه‌های مسلح این منطقه است.

در این خصوص یک منبع نزدیک به جیش الاسلام اظهار داشت که زهران علوش پس از این بیانیه عناصر و گروه‌های وابسته به جیش الاسلام را از شمال و جنوب سوریه برای پیوستن به عناصرش در غوطه شرقی دمشق فراخوانده تا به گروهی ملحق شوند که به این منظور برای حمله علیه داعش ترتیب داده است.

این منبع افزود: گروهی که علوش برای مقابله با داعش ترتیب داده مجهز به تجهیزات نظامی سنگین و انواع زره پوش‌ها و پدافند زمینی و توپخانه سنگین است و عناصر نخبه جیش الاسلام را دربرمی‌گیرد.

منبع مذکور گفت: فرماندهی حمله علیه داعش برعهده فردی به نام «علی عبد الباقی» ملقب به «ابو معروف» گذاشته شده است.

جیش الاسلام درحالی علیه داعش اعلام جنگ می‌کند که این گروه تروریستی تکفیری در نقاط مختلف سوریه از جمله در شمال و جنوب به شدت با دیگر گروه‌های مسلح از جمله «جبهه النصره»، شاخه رسمی «القاعده» در سوریه که دارای دیدگاه‌ها و باورهای اعتقادی مشترکی با آن است، درحال جنگ است، جنگی که سلفی‌های تکفیری و حامیان این گروه‌ها از آن تحت عنوان «جنگ برادران» نام می‌برند.