پايگاه خبري تحليلي «پارس»- نبي شريفي- سران گروه7 در ايالت بايرن آلمان از تشديد تحريم ها عليه روسيه علي رغم مشکلات اقتصادي که براي اتحاديه اروپا به بار آورده، حمايت کردند. سران گروه 7براي سومين بار پوتين را از اين نشست ها کنار گذاشتند. 

بحران اوکراين و خطر اقدامات نظامي روسيه در مرزهاي ناتو در يک سال اخير دليل ادامه و تشديد تحريم ها عنوان شده است. اين در حالي است که پوتين پيش از آغاز اجلاس گروه 7 گفته بود «اين تفکري غيرعاقلانه است و تنها در رؤيا مي توان تصور کرد روسيه به ناتو حمله کند.»

با اين حال ادامه تحريم هاي اروپا و آمريکا عليه مسکو يعني ادامه تنش و جنگ. از طرفي پوتين مي داند که ادامه تحريم هاي اقتصادي اين کشور را به مشکلات فراواني دچار خواهد کرد. 

اما از سوي ديگر اولين نشست مجمع پارلماني «بريکس » امروز و فردا به ميزباني روسيه در مسکو برگزار مي شود. روسيه رياست اين گروه را که شامل برزيل، هند، چين و آفريقاي جنوبي است، برعهده دارد. 

کشورهاي گروه بريکس 30 درصد مساحت جهان ، 42 درصد از جمعيت جهان و در حدود 30 درصد اقتصاد جهان را در اختيار دارند وحجم اقتصاد آنها در مجموع به 13 تريليون و 600 ميليارد دلار مي رسد. 

روسيه مي خواهد با همراهي کشور هاي نوظهور صنعتي با تحريم هاي غرب مقابله کند. روسيه دوئل خود با غرب را آغاز کرده است.