به گزارش پارس به نقل از فارس ، شماری از نظامیان صهیونیست صبح امروز با عبور از نوار مرزی منطقه «الوزانی» واقع در جنوب لبنان به تفتیش و بازرسی در منطقه پرداختند.

خبرگزاری رسمی لبنان صبح سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد که  نظامیان صهیونیست ساعت 8 صبح امروز به وقت بیروت از نرده‌های فلزی واقع در مقابل بوستان‌های منطقه الوزانی عبور کرده و به سمت رودخانه حرکت کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست توسط چند خودروی زرهی حمایت و پشتیبانی می‌شدند. خودروهای زرهی بر فراز یکی از تپه‌ها توقف کرده و به رصد منطقه پرداخت.

تلویزیون المستقبل نیز صبح امروز از پرواز یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه «مرجعیون» واقع در جنوب لبنان خبر داد.

روز گذشته نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان در آسمان مناطق شرقی از «بقاع» گرفته تا «بعلبک» و سلسله کوه‌های شرقی به پرواز در آمده‌ بودند.

این گزارش حاکی است که این نخستین بار نیست که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کنند و پیش از این نیز مقامات لبنانی بارها به شورای امنیت درباره تجاوز هواپیماهای جنگی این رژیم به حریم هوایی لبنانی، شکایت کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی بویژه بعد از شکست در جنگ 33 روزه و صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت، صدها بار حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض کرده است. بیروت تا کنون چندین شکایت به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است ولی پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیست در آسمان لبنان همچنان ادامه دارد.