به گزارش پارس ، محمدرضا عیوضی، هنرمند شناخته شده کشورمان در گفت و گو با «نسیم» شروط ۵+۱ برای بازرسی های نامحدود و همیشگی از مراکز دفاعی و دسترسی به دانشمندان هسته ای کشورمان را غیر منطقی خواند و کفت: به نظرم اصلا به صلاح نیست رازهایی که برای هر کشوری جزو مسائل امنیتی و خطوط قرمز محسوب می شود در اختیار بیگانگان قرار گیرد.

این خواننده محبوب کشورمان با اشاره به زحمات تیم هسته ای کشورمان به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای قرار گرفتن ایران در قله پیشرفت منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: سند چشم انداز کشور اشاره به این دارد که ایران باید در سال ۱۴۱۴ به رشد علمی مشخصی برسد و هیچ چیز نباید ایران را از جهش علمی که لیاقت آنرا دارد بازدارد.

این هنرمند عرصه موسیقی کشور تصریح کرد: دشمنان این کشور که اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان در راس آنها قرار دارند علاقه ای به پیشرفت ایران ندارند ولی عزت و اقتدار ما به این است که در برابر زیاده خواهیهای چند کشور زورگو مقاومت کنیم همانطور که تا به حال این مقاومت صورت گرفته و هزینه آنرا هم داده ایم.

عیوضی تعامل با جامعه جهانی را از ضروریات دنیای امروز دانست و اضافه کرد: البته امریکا و چند کشور سلطه طلب نماینده جامعه جهانی نیستند بلکه آنها سعی می کنند خود را نماینده همه جهان جا بزنند و اراده خود را بر ملتهای جان تحمیل کنند.

* آمریکا خودش تنها کشور استفاده کننده از بمب در جهان است

به گفته او عزت ما بسته به این است که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و البته این مسئله نافی تعامل سازنده ما با جهان نیست.

عیوضی تاکید کرد: علم قدرت زاست و اینها از توسعه علمی ایران می ترسند وگرنه خوشان می دانند که ما به فکر تولید بمب نیستیم و جالب است که امریکا به عنوان تنها کشوری که از بمب هسته ای علیه یک ملت استفاده کرده امروز مارا متهم به تولید سلاح کشتار جمعی می کند.

محدودیتهای آنها برای جلوگیری از پیشرفتهای علمی ماست و قصد دارند جهش علمی ایران را متوقف کنند و ملت ایران زیر بار این مسئله نخواهد رفت.

او در پایان اضافه کرد: ایران تا به حال همکاری مناسبی با آژانس داشته اما قرار نیست که زیاده خواهی آنها باعث شود ما عقب نشینی نسبت به خطوط قرمزمان داشته باشیم و البته معتقدم تیم هسته ای کشورمان به این موضوع آگاهی دارند.