به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، راشاتودی نوشت: سفیر عربستان سعودی در انگلیس در سخنانی عنوان داشت که اگر گفتگوهای دیپلماتیک برای جلوگیری از «جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» به شکست بیانجامد، عربستان آماده است تا سلاح‌های هسته‌ای به دست آورد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیر السعود، سفیر ریاض در لندن، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات (هسته‌ای) که از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده هدایت می‌شود به یک توافق «بدون خدشه و منفذ» با ایران بیانجامد.

با این حال وی افزود که اگر چنین چیزی رخ ندهد، «تمام گزینه‌ها روی میز است». 

سفیر عربستان که روز گذشته با تلگراف گفتگو کرده است به این نشریه گفت: «ما همواره حمایت خود را از حل پرونده هسته‌ای ایران به طریق دیپلماتیک و از راه مذاکره ابراز کرده‌ایم».

«ما تلاش رئیس جمهوری آمریکا در این موضوع را می‌ستاییم، به شرطی که هرگونه توافقی که حاصل شود بدون منفذ بوده و از نوعی نباشد که به ایران اجازه دهد تا سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده خود را در این منطقه ادامه دهد».

وی گفت که کشورش امیداور است که ایران این اطمنیان را بدهد که به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نخواهد رفت.

«اما اگر چنین چیزی رخ ندهد، در آن هنگام تمام گزینه‌ها برای عربستان سعودی روی میز خواهد بود».

وی ادعا کرد: «برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی مستقیم را علیه تمام منطقه ایجاد کرده و بخشی عمده‌ای از منبع و انگیزه اشاعه هسته‌ای در سرتاسر خاورمیانه، از جمله اسرائیل است».

این باور وجود دارد که عربستان 60 درصد بودجه برنامه هسته‌ای پاکستان را تأمین کرده است به این شرط که بتواند طی مدت کوتاهی کلاهک‌های هسته‌ای (از پاکستان) خریداری کند.

هشدار سفیر عربستان در مورد ایران پس از آن عنوان شد که یک مقام ارشد سعودی در واشنگتن با یک دیپلمات اسرائیلی ملاقات کرد تا در مورد مخالفت مشترکشان با ایران گفتگو کنند.

انور عشقی، ژنرال بازنشسته سعودی و دور گولد، سفیر سابق اسرائیل هفته گذشته در محل شورای روابط خارجی آمریکا، کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند.

گولد در آن کنفرانس گفت: «ما هر دو هم‌پیمان ایالات متحده هستیم. من امیدوارم که این (نشست) آغازی بر گفتگوهای بیشتر در مورد مشکلات راهبردی مشترکمان باشد».