به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد تل آویو با راه حل تشکیل دو کشورمستقل مخالفتی ندارد ، مشروط به اینکه فلسطینی ها یک کشور یهودی را به رسمیت بشناسند.
بنیامین نتانیاهو در دیدار با لوبومیر زائورالیک وزیر امور خارجه جمهوری چک گفت :« ما با از سرگیری گفتگوهای صلح بر اساس راه حل تشکیل دو کشور مستقل مخالفتی نداریم مشروط به اینکه یک کشور یهودی در صلح و امنیت در کنار کشور فلسطین به حیات خود ادامه بدهد و کشور فلسطین باید خلع سلاح شود».
نتانیاهو مدعی شد فلسطینی ها با مانع تراشی های خود با ازسرگیری گفتگوهای صلح مخالفت و به بهانه های مختلف از گفتگو ها فرار می کنند .
به گزارش خبرگزاری آلمان از قدس اشغالی ، بنیامین نتانیاهو در دیدار با وزیر خارجه جمهوری چک که به منطقه سفر کرده است ، اظهار داشت طرف فلسطینی با ادامه گفتگو و همکاری در چارچوب شرط های پیشنهادی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای پیشبرد روند صلح مخالف است و در عین حال با جنبش حماس که خواهان نابودی اسرائیل است ، همکاری می کند.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد فلسطینی ها همچنین با حضور در سازمان ملل به دنبال اعمال مجازات و تحریم ها علیه اسرائیل هستند و می خواهند اسرائیل را مسئول شکست گفتگوهای صلح معرفی کنند .
فلسطینی ها با راه حل تشکیل دو کشور مستقل مخالفتی ندارند اما با اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت نمی شناسند.