به گزارش پارس، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حجاب نامناسب نماینده زن پارلمان اروپایی در دیدار با رئیس مجلس گفت: این رفتار، عامدانه نبود اما قابل اجتناب بود که مسئولان امر در توجیه این نماینده میهمان برای حفظ حجاب کوتاهی کرده اند.
حسین شیخ الاسلام در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حجاب نامناسب این نماینده میهمان عامدانه و از سر شیطنت نبود و کوتاهی مسئولان امر در تفهیم موضوع رعایت حجاب کامل در دیدارها باعث شد این مسئله اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: این نماینده پارلمان اروپایی فکر می‌کرد که رعایت حجاب محدود به داشتن یک روسری برای سر است و اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست و اگر قبل از دیدار وی با آقای لاریجانی، مسئولان امر یک روسری مناسب تعبیه کرده بودند و به او می دادند، او مطمئنا quotation mark نه quotation mark نمی گفت.
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان پارلمان اروپایی در دیدارهای خود هیچ درخواستی برای دیدار با عناصر فتنه نداشته است و در دیدارهای خود با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس هیچ نکته‌ای در این باره مطرح نکردند.
شیخ الاسلام همچنین گفت: خوشبختانه دیدارهای هیئت اروپایی ، طبق چارچوب از قبل طراحی شده انجام شده است.
این هیئت از دیروز به دعوت کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس به تهران آمده‌اند.