به گزارش پارس به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: خداوند در قرآن 34 بار از جهاد و مشتقات آن با عظمت یاد کرده است.

وی با توجه به اهمیت دعوت از مجاهدین از سوی پیغمبران بیان کرد: برای دعوت مردم به سوی خدا، اولین کمک کنندگان و یاوران پیغمبران مجاهدین بوده اند.

آیت الله نوری همدانی با مهم شمردن کارهای مجاهدین به خصوص مدافعان حرم گفت: چه بسیاری از پیغمبران که به جهاد و قتال پرداختند و هرگز در راه حق سست نشدند؛ شهادت، زخمی شدن و غیره را در راه خدا پذیرفتند و خداوند آنها را به صبر تشویق می کرد.

این مرجع تقلید افزود: امروز در وضع خاصی هستیم، چرا که آمریکا و صهیونیست و آل سعود دو مکان مقدس همه مسلمانان مسجد اقصی و کعبه را اشغال کرده اند.

وی به نقش مهم جهاد و فداکاری در این وضع خاص اشاره کرد و گفت: غیر از جهاد، مجاهدت، فداکاری راهی در این برهه زمانی وجود ندارد و هر قدمی که بر داشته می شود بسیار مقدس است.

آیت الله نوری همدانی افزود: مردم این مملکت عاشق جهاد و مجاهدت هستند و شماری از شهدای ما حتی زن هستند، با توجه به سفری که بنده به حدود 20 استان داشتم، در این میان آمارهایی را می دیدم که جالب توجه بود، مثلا در استان لرستان حدود 500 زن شهید داریم که این به فرهنگ شهادت بر می گردد.

 

** نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در قم برگزارمی شود 

مسوول موسسه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی روایت سیره شهدا نیز در ابتدای این دیدار گفت: نخستین یادواره شهدای مدافع حرم، 21خرداد ماه جاری، در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری ادامه داد: در حال حاضر 56 شهید مدافع حرم در بهشت معصومه(س) قم در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شده اند.

وی گفت: در حال حاضر تکفیری ها، داعش و وهابیت؛ سامرا، دمشق و غیره را مورد هتک قرار داده اند که جمعی از نیروهای مردمی در حال دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستند.