به گزارش پارس به نقل از ایرنا، آیت الله محمدعلی تسخیری روز یکشنبه در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن، در مدرسه علمیه دارالشفا قم، اظهار کرد: شکست آل سعود از انصارالله از هم اکنون قابل پیش بینی است و آنها به آسانی امکان خارج شدن از باتلاق یمن را ندارند.

وی با اشاره به در خواست عربستان از عمان به عنوان تنها کشور منطقه که به ائتلاف علیه یمن ملحق نشده و همچنین کنفرانس در پیش روی ژنو برای یافتن راه حل به منظور پایان دادن جنگ یمن، تصریح کرد: این ها همه در شرایطی صورت می گیرد که قدرت انصارالله روز به روز مستحکم تر و در مقابل القاعده و مزدوران عربستان ضعیف تر می شوند.

وی با اشاره به طرح های خبیثانه آل سعود برای از بین بردن زیدیه در یمن به عنوان فرقه ای که تاریخ یمن با آن پیوند خورده است، افزود: آل سعود همواره کوشیده تا با طراحی کثیف ترین توطئه ها حوزه های علمیه زیدیه را برای فراموشی معارف تابناک این مکتب از بین ببرد.

آیت الله تسخیری با اشاره به ظهور جنبش ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی انصارالله یمن آن را نقطه عطفی در حرکت های مردم یمن بر علیه ظلم و استبداد دانست و افزود: مقاومت مردم یمن و جنبش انصارالله برای رییس جمهوری وابسته به عربستان این کشور یعنی منصور هادی راهی جز فرار به عدن باقی نگذاشت، لذا عربستان نیز برای بازگرداندن رییس جمهوری وابسته خود به قدرت، راهی جز ایجاد یک ائتلاف منطقه ای و ایجاد یک جنگ وحشیانه و ظالمانه به پشتوانه آمریکا، انگلیس و فرانسه نداشت.

وی همچنین با اشاره به ملحق شدن رییس جمهوری سودان به این ائتلاف افزود: عمر البشیر که خود را فردی مدافع اسلام و انقلاب اسلامی می دانست، به خاطر ضعف در ایمان با پول های عربستان وارد این ائتلاف ننگین شد.

وی با بیان اینکه آل سعود با ادعای خادمی حرمین شریفین برای خود قداستی دروغین بوجود آورده بود، افزود: اقدام این رژیم در حمله به یمن و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع این کشور آن هم در ماه رجب به عنوان یکی از ماه های حرام دروغ بودن ادعایش را ثابت کرد.

رییس سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اذعان به اینکه سعودی ها و همپیمانانشان به هیچ یک از اهداف خود از حمله به یمن نرسیدند، تصریح کرد: آنها علاوه بر اینکه حتی از سوی سازمان های بین المللی نیز محکوم شدند، خسارت های فراوانی را نیز متحمل شدند که 170 کشته، هزار و 700 زخمی و همچنین انهدام هزار و 180 تانک، 230 زرهی و 200 گروه نظامی و 42 هزار نفربر، تنها بخشی از این خسارت ها طبق آمار اعلام شده از سوی خود آنها است. 

آیت الله تسخیری همچنین به اسارت 40 نفر به دست گروه انصاراالله و همچنین سقوط چند هواپیما و همچنین انهدام 20 پایگاه عظیم نظامی را از دیگر خسارت های وارده به عربستان در نتیجه جنگ با یمن عنوان کرد و افزود: با این شرایط این رژیم منحوس چاره ای جز پذیرش شکست در برابر انصارالله را ندارد.

وی همچنین با اذعان به شجاعت و مقاومت ملت یمن تصریح کرد: علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در زمان حاکمیت خود بر این کشور بیش از 6 دفعه بر علیه حوثی ها جنگ هایی را ترتیب داد، ولی در همه آنها شکست خورد. 

اجلاسیه اساتید سطوح عالی حوزه علمیه با هدف دفاع از مردم مظلوم یمن در مدرسه علمیه دارالشفای قم با پیام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برگزار شد.