به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آیین مقدس اسلام، امنیتی را که به جامعه نشاط، شادابی، شکوفایی و توسعه دهد و زمینه فعالیت در ابعاد مختلف را فراهم کند، حق جامعه ایمانی می داند.

وی بیان کرد: امنیت و آرامش باید همراه با لبخند روی لب‌ها و شادابی باشد و وقتی چنین امنیتی باشد جامعه در همه بخش ها رو به توسعه می رود و انسانهای فعال فرهنگی در سایه امنیت می‌توانند، نوپردازی و شکوفایی فرهنگی و هنری داشته باشند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امنیت در عرصه اقتصادی و سرمایه گذاری می تواند منجر به سرمایه گذاری در عرصه تولید و افزایش تولید شود و از این طریق به ایجاد فرصتهای شغلی بینجامد و تعداد بیکاران را کاهش می دهد و جامعه را به سمت آرامش می برد.

علوی تصریح کرد: امنیت و آرامش همراه با شادابی است که فرهنگ عبودیت و معنویت و تمایلات مذهبی را در جامعه ایجاد می کند و انسانها را به سمت آموزه های دینی ترغیب می کند.

وزیر اطلاعات افزود: اگر رعبی در کار باشد تنها برای کفار و دشمنان مردم و اسلام است.

علوی تصریح کرد: اشدا علی الکفار تعداد اندکی هستند، کسانی که دست به ماشه می برند و امنیت مردم و نظام را به خطر می اندازند دست های قدرتمند سربازان گمنام امام زمان(عج) آنها را نشانه می گیرد تا آحاد جامعه از امنیت مثال زدنی نظام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیاز به امنیت پایدار دارد و سرمایه از محیط نا امن گریزان است، تأکید کرد: آحاد جامعه نباید از دستگاه های امنیتی بترسند بلکه اسم دستگاه امنیتی برای آنها آرام بخش و شادی بخش و اطمینان آفرین باشد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: امروز وزارت اطلاعات در دل مردم جای دارد و مردم خوب می دانند و پی بردند و پی می برند در شرایطی که دور و بر کشور ما صدای انفجار، بوی باروت، خونریزی است، این امنیت جز با همدلی و هم افزایی عناصر و ارگانهای نظامی، ارتشی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی حاصل نمی شود.

علوی گفت: در این شرایط وقتی امنیت مردم تأمین شد و مردم آن را حس کردند برای آنها امنیت روانی بوجود می آید که مقام معظم رهبری در دیدار با فرمانده هان نیروی انتظامی تأکید خاصی روی این موضوع داشتند که مردم باید امنیت را احساس کنند.

وی بیان کرد: وقتی امنیت روانی بوجود بیاید رفتارها متعادل و عقلانی می شود و مدیران می تواند با خلاقیت امور جامعه را هدایت کنند و به پیش ببرند، سرمایه گذاران کار اقتصادی و سرمایه گذاری خود را انجام می دهند و هنرمندان، هنر آفرینی می کنند و عناصر فرهنگی، فرهنگ جامعه را شکوفا می کنند و وحدت و همدلی و همزبانی در جامعه افزایش پیدا می کند و دشمنان را مأیوس و نا امید و دوستان را امیدوار می کند.

وزیر اطلاعات افزود: برای اینکه به چنین نتایج دلنشینی برسم باید حرمت، کرامت و حیثیت انسانها حفظ شود که در احادیث حیثیت مومن پا به پای حرمت کعبه تلقی شده است. وقتی برای کرامت انسانها ارزش قائل شویم می توانیم شاهد یک امنیت مردم مدار و مردم محور باشیم. درصورتی که شأن و کرامت مردم را بالا بردیم شاهد امنیت بی هزینه ای برای نظام خواهیم بود.

علوی خاطرنشان کرد: ما خدمتگذار مردم هستیم و باید با فروتنی، مهر و محبت، تواضع و علاقه به مردم خدمت کنیم. خدمت به مردم همراه با حسن خلق امتحان موفق است. برای وزارت اطلاعات شأن، حیثیت، امنیت، آرامش، حقوق و آبروی مردم از ارزش بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن سعی بر دو قطبی کردن جامعه اسلامی و در سطح کشور نیز دارد و در زمینه مذاکرات هسته ای تلاش می کند جامعه را دوقطبی کند و عده ای را مخالف و عده ای را موافق مذاکرات کند بنابراین در این شرایط باید این راهبرد مقام معظم رهبری را جدی بگیریم و در جهت همدلی و همزبانی حرکت کنیم.

وزیر اطلاعات ضمن تأکید بر استقلال وزارت اطلاعات افزود: عدم وابستگی وزارت اطلاعات نه به معنای نفی جناح ها بلکه به معنای اثبات همه جناح هاست، کشور مال همه است همه در چارچوب قانون می توانند فعالیت کنند.

علوی عنوان کرد: باید همه حضور داشته باشند و فعالیت کنند و هر کار که به امنیت جامعه آسیب برساند دستگاه اطلاعاتی ناچار است که با آن برخورد کنند که برخورد پیشگیرانه، صیانت گرایانه و هدایتگرانه مقدم بر برخورد مچ گیرانه است.

وی اظهارکرد: ترجیح می دهیم که دست افراد را بگیریم که زمین نخورند نه اینکه بگذاریم زمین بخورند بعد بخواهیم مچ آنها را بگیریم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: مردم متدین، ولایتمدار و همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس که جمعیت این استان حداکثر ۳۰۰هزار نفر بود، ۱۸۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و هزاران جانباز و آزادگان این استان در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی، وزیر اطلاعات مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری استان برگزار شد.

هم‌چنین وزیر اطلاعات در این سفر با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج دیدار کردند و با حضور در گلزار شهدای یاسوج به مقام شامخ شهدا این شهر ادای احترام کرد.