پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رابط استاني و نماينده احمدي نژاد در جلسات موسوم به وحدت حجت الاسلام تقوي مشخص شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، در حال حاضر دو جريان از اصولگرايي جلسات مستمري را براي وحدت برقرار كرده اند. يكي «جلسات 60 نفره حجت الاسلام سيدرضا تقوي عضو جامعه روحانيت و رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه» و ديگري: «سه ضلعي حزب موتلفه، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي و گروه جبهه پايداري»

جلسات سه ضلعي اصولگرايان، به طور قاطع مصوب كرده اند كه احمدي نژاد و افراد نزديك به حلقه انحرافي به دليل عملكرد 8 ساله خود و همچنين عدم تمايل احمدي نژاد به انتساب به اصولگرايي، وي هيچ جايگاهي در ميان اصولگرايان ندارد.

در جلسات 60 نفره حجت الاسلام سيد رضا تقوي نيز اكثر وزراي احمدي نژاد كه به طيف سنتي اصولگرايي تمايل دارند(حاجي بابايي، سعيدلو حسيني(وزير ارشاد)و..) شركت مي كنند كه صريحا اظهار مي دارند كه هيچ ارتباط و نمايندگي از طرف احمدي نژاد ندارند.

از طرفي، مرتضي تمدن استاندار تهران كه در اكثر ديدارهاي مردمي احمدي نژاد نيز حضور دارد به صورت غير رسمي نماينده احمدي نژاد در جلسات حجت الاسلام تقوي است. به طوري كه افراد وقتي نكته اي راجع به احمدي نژاد دارند آن را خطاب به تمدن مطرح مي كنند و اگر فردي در جلسه تعريضي نسبت به رييس جمهور سابق داشته باشد، تمدن پاسخ وي را مي دهد.

همچنين گفته مي شود مرتضي تمدن، مسوول امور استانهاي دكتر محمود احمدي نژاد شده است و قرار است ساختماني مجزا از دفتر ولنجك، در اختيار وي قرار گيرد.

احمدی نژاد خود تمايلي به ورود مستقيم به انتخابات مجلس ندارد و چشم انداز وي انتخابات رياست جمهوري است. ليكن تیمی متشکل از آقایان مشایی، بقایی، ثمره هاشمی، جوانفکر، تمدن، فقيه، کلهر، حسینی(وزیراقتصاد)، مرادی، موسوی و ... جلسات منظمي دارند و در سطح استانها تشکیلاتی را راه انداختند و مشغول کار برای انتخابات هستند. در 10 الی 15 استان تشکیلات راه انداختند. در هراستان شورای 15 نفره دارند.

يك فرد مطلع در مورد يكي از جلسات احمدي نژاد به پارس گفت: در یکی از جلسات احمدی نژاد، جلسه را طولانی كرد تا مشایی هم به جلسه برسد و در نهایت مشایی می آید و یک روایت برای جمع می خواند و احمدی نژاد هم در همان جلسه دوباره تاکید می کند: «نظر من درباره آقای مشایی همان نظر قبلی است و تغییر نکرده است.»

گفته مي شود علاوه بر وزيران متمايل به طيف سنتي اصولگرايان، حجت الاسلام مصلحي و مسعود زريبافان نيز تشكلات مجزايي را براي انتخابات مجلس دهم تدارك ديده اند.