به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در همایش تجلیل از نیروهای‌ احتیاط هشت سال دفاع مقدس که در لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مردان سلحشور ایران اسلامی با فداکاری‌های خود برگی زرین در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کردند.
وی با اشاره به اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی از لحاظ دانش و فناوری از جایگاه بالایی در جهان برخوردار است، افزود: با توکل بر پروردگار متعال و با بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی، ایران اسلامی به قدرت اول نظامی در منطقه خاور‌میانه تبدیل شده است. 
ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اقتصاد برخوردار است و با برنامه‌ریزی صحیح و همچنین با ترسیم نقشه‌راه اقتصاد کشور براساس اصول اقتصاد مقاومتی می‌توان مقدمات لازم را برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی در منطقه فراهم کرد.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی برمبنا مردم سالاری دینی بنا نهاده شده است.
وی با بیان اینکه ملت ایران در کنار مردم مظلوم یمن قرار دارند و از آن ها حمایت می‌کنند، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی خواستار برقراری صلح و آرامش در منطقه خاور‌میانه است و با هرگونه اقدامی که امنیت این منطقه را برهم بزند به مخالفت می‌پردازد.
ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با توکل برپروردگار متعال و تکیه بر غیرت‌ ملی و همیت‌اسلامی از آرمان‌های مقدس انقلاب‌ اسلامی و تمامیت‌ ارضی این کشور دفاع کردند، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با نثار جان خود، آرامش و امنیت را برای مردم جامعه به ارمغان آوردند و وظیفه همه مردم جامعه این است که ادامه‌دهنده راه این آن‌ها باشند.