به گزارش پارس به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، پایگاه هوایی خالد بن عبد العزیز در شهر خمیس مشیط در جنوب عربستان قرار دارد. 
محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان یک ماه پس از آغاز تجاوز به یمن از این پایگاه دیدار کرد تا در جریان روند عملیات هوایی علیه یمن قرار گیرد. این پایگاه اکنون در تیررس حملات موشکی یمن قرار دارد.
این پایگاه هوایی چه ویژگی هایی دارد و چرا عربستان سردرگم شده است و تلاش می کند بر این موضوع سرپوش گذارد؟
خمیس مشیط دربرگیرنده یکی از مهم ترین و بزرگترین پایگاههای هوایی عربستان است. فرودگاهی دارد که جنگنده های اف 15 عربستان در آن فرود می آیند و یک مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما نیز در آن وجود دارد.
علاوه بر این فرودگاه، چندین مجتمع نظامی مهم نیز در شهر خمیس مشیط وجود دارد که مرکز فرماندهی منطقه جنوب از جمله آنهاست. چندین دانشکده نظامی و پادگانهای ارتش در این مجتمعهای نظامی قرار دارد.
آمریکایی ها در سال 1966 میلادی این پایگاه را ساختند و جنگنده ها در جنگ طوفان صحرا در سال 1991 میلادی از این پایگاه به پرواز در آمدند.
چندین یگان نظامی آمریکا در پایگاه خالد بن عبد العزیز مستقر است که مأموریت آنان تعمیر و نگهداری هواپیماهای سعودی و آموزش است.
قراردادی به ارزش 166 میلیون دلار فوریه گذشته با یک شرکت آمریکایی برای نوسازی این فرودگاه و تأسیساتش به ویژه مرکز تعمیر و نگهداری و آموزش امضا شد.
فاصله بین شهر خمیس مشیط تا مرزهای یمن 100 کیلومتر است. شیلک موشک به این پایگاه نشانگر بخشی از قدرت نظامی ملت یمن است و بخشی از مناطق عسیر و نجران را در تیررس حملات موشکی نیروهای یمنی قرار داده است.
پایگاههای نظامی مهم و شهرهای اساسی مانند ابها در این مناطق قرار دارد.