به گزارش پارس به نقل از فارس، «داوود علی السویس» استاد دانشگاه مکدونیا یونان تأکید کرد امام خمینی (ره) فقط نماینده ایرانیان نیست بلکه نماینده همه فقرا و مستضعفان به ویژه مردم فلسطین است.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد انقلاب امام خمینی برای آن آمده تا همه چیز را در جای صحیح خود قرار بدهد، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی بر پایه حمایت از مستضعفان بنا شده است.

وی با اشاره بهه روز جهانی قدس که به وسیله امام خمینی نامگذاری شده گفت: نه تنها روز قدس بلکه حرکت اول ایران در پایین کشیدن پرچم اسرائیل از قلب تهران و قرار دادن پرچم فلسطین نشان دهنده حمایت این انقلاب از مردم فلسطین است.

السویس افزود: همین مسأله دلیل اصلی مشکل غرب به ویژه آمریکا و مشکل کشورهای عقب مانده عربی با ایران است. تشییع مشکل آنها نیست زیرا ایران پیش از امام خمینی هم مردمی شیعه داشت، دشمنی آنها به دلیل تمرکز امام بر قدس بود؛ چنین انقلابی دوستان واقعی زیادی به خود جذب کند دوستان فقیر و ملت‌های رنج دیده؛ دشمنان واقعی این انقلاب نیز دشمنان عدالت و انسانیت و صلح و رفاه و اصول اخلاقی هستند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره حمله عربستان به یمن به عنوان یک کشور مسلمان و خودداری از دشمنی با اسرائیل گفت: عربستان مأموریتی برای حمله به اسرائیل ندارد و این اولین باری نیست که عربستان به یمن حمله میکند امروز به بهانه حوثی ها، عربستان دوست بدون اخلاق و پستی است که با عملیات ذلت زیرساخت های یمن را نابود می‌کند، عربستان شریک حصار غزه در طول 9 سال است عربستان تنها با استفاده از  سلاح نفت می توانست حصار غزه را بشکند.

وی افزود: این کشور حتی اعلام کرده که حاضر است حریم هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار بدهد تا نیروگاه های هسته ای ایران مورد هدف قرار بگیرد. پول نفت عربستان و قطر و کشورهای خلیج فارس در راستای چندپاره کردن سوریه و دفن پرونده فلسطین هزینه می‌شود.

السویس با اشاره به تشکیل داعش و ارتباط آن با اسرائیل گفت: هدف عربستان فراموش شدن پرونده فلسطین است، داعش مولود اسرائیل و عربستان است؛ یعالون بارها اعلام کرده که زخمی های داعش را در اسرائیل به دلایل بشر دوستانه معالجه می کنند، به کدام دلایل بشر دوستانه وقتی زن فلسطینی در دیوار حائل از رفتن به بیمارستان محروم می شود و مجبور می‌شود فرزندش را در همان منطقه به دنیا بیاورد و پیش از اینکه بتواند با پای پیاده به بیمارستان برسد فرزندش می میرد؟

وی افزود: برای باقی ماندن اسرائیل باید دور تا دور این رژیم دولت‌های طائفی شکل بگیرد؛ این سرنوشت اکنون دارد دچار سوریه و عراق می شود. به نظر من به عنوان یک فلسطیینی سوریه همان فلسطین است، در قرآن نیز خداوند می گوید که ما به مناطق اطراف مسجد الاقصی برکت داده ایم به همین دلیل به نظر من حمایت از یمن و سوریه و عراق حمایت از فلسطین است و ضربه زدن به سوریه یعنی هدف قرار دادن قلب فلسطین.

وی در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای توافق هستی ایران با غرب بر منطقه گفت: اسرائیل و عربستان از توافق بر پرونده هسته ای ایران استقبال نکرده اند زیرا امروز قدرت های جهانی اعتراف میکنند که ایران یک قدرت بزرگ جهانی است.

السویس گفت: تفاوت قدرتمندان اینجا دیده می شود که ظریف  وزیر خارجه ایران در یک طرف می نشیند و 6 قدرت دیگر جهانی طرف دیگر، این نشانه قدرت است و اینها می‌دانند که با یک انسان معمولی مذاکره نمیکنند آنها با وزیر خارجه کشوری مذاکره می‌کنند که حقوقش را بر پایه قدرت می‌خواهد. قدرت ایران بر اساس این آیه ایجاد شده و "واعدو لهم ماستطعتم من قوه" و به آنها می گوید من قوی هستم مبادا به من نزدیک شوید.

 وی افزود: حتی اگر توافق نهائی حاصل نشود ایران پیروزه شده و دشمنی امروز عربستان با توافق هسته‌ای ایران از روی کینه‌ای قدیمی و خشمی است که با خود حمل می‌کند.من در غرب زندگی میکنم مردم غرب نسبت به ایران احترام می‌گذارند زیرا ایرانی ها آرام با فرهنگ هستند. هر توافقی با غرب پیروزی ایران خواهد بود و این پیروزی از آن همه کشورهای مانند سوریه و لبنان و فلسطین است.