به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق اظهارداشت: داعش تهدیدی است که کلیه نقاط جهان را تهدید می‌کند و ما از انگیزه حمایت‌کنندگان داعش و اقداماتی که انجام می‌دهند تا حدود زیادی اطلاع داریم.

ولایتی ادامه داد: فعالیت کشورهایی که این گروه‌ها و گروه‌های مشابه تروریستی را از نظر سلاح، آموزش‌ و مهمات پشتیبانی می‌کنند، غیرقابل باور است چرا که موجب کشتار تعداد زیادی افراد شده و همانطور که بارها بر این امر تاکید کرده‌ایم ایران به سوریه و عراق کمک خواهد کرد و اگر کمک‌های ایران نبود وضعیت به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی کشورهای غربی با حمایت برخی کشورهای آسیایی منطقه نسبت به تجهیز و آموزش و اعزام گروه‌های تروریستی به سوریه،‌ عراق و لبنان در جهت کشتار مردم و از بین بردن زیرساخت‌ها و اجرای نقشه‌های تفرقه‌افکنانه اقدام می‌کنند که این گروه‌ها خطری برای به وجود آورندگان آن هستند.

ولایتی تصریح کرد:‌ ما به کمک‌های خود به کشورهای منطقه ادامه می‌دهیم و امنیت کشورهای منطقه را امنیت خود می‌دانیم، زمانی که در مرزهای جمهوری اسلامی ایران گروه‌های تروریستی فعالیت داشته باشند جمهوری اسلامی حتما منفعل عمل نخواهد کرد و به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

یانکوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در دیدار با علی اکبر ولایتی به نقش ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اظهارداشت: خطر داعش خطر بسیار جدی است و نقش ایران در مبارزه با تروریسم بسیار مورد توجه است.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت دو کشور عراق و سوریه بسیار پیچیده است و به طور حتم کمک‌های ایران برای شکست تروریسم در منطقه در جهت ایجاد ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی سوریه وعراق اهمیت دارد.