به گزارش پارس ؛  تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که بر اثر حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به یک پایگاه ارتش عراق در جنوب فلوجه 6 تن شهید و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین رابطه پیش از این حاکم الزاملی عضو کمیسون امنیت ملی پارلمان عراق فاش کرده بود که دو خلبان قطری و دو خلبان سعودی و دو خلبان بحرینی تماس‌هایی با گروه های تروریستی داعش داشته و اسنادی در اختیار آنها گذاشته‌اند که بیانگر ضعف و سستی نیروهای عراقی بوده و سبب حمله به نیروهای عراقی شده است.

وی خاطر نشان کرده بود که ما اقدام هواپیماهای سعودی در نقض حریم هوایی عراق در شهر النخیب در استان الانبار به بهانه حضور این کشور در ائتلاف بین المللی را محکوم می کنیم .

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد سامانه دفاع هوایی عراق، جنگنده‌های سعودی را به عقب‌نشینی از حریم هوایی در منطقه النخیب در جنوب شرق استان الانبار (جایی که هم اکنون شاهد نبرد سخت نیروهای امنیتی و مردمی با تروریست‌های تکفیری داعش است) وادار کرد و این منطقه یک روز پس از این حادثه (تجاوز جنگنده‌های سعودی) شاهد حملات خمپاره‌ای و شلیک موشک‌های کاتیوشا بود.

الزاملی خاطرنشان کرد ناحیه النخیب شاهد پرواز جنگنده‌های سعودی بود که با واکنش دفاع هوایی عراق روبه‌رو شد به‌طوری که جنگنده‌های سعودی وادار به عقب‌نشینی و بازگشت شدند.

وی افزود: تنها یک روز پس از پرواز جنگنده‌های سعودی، منطقه النخیب با خمپاره و موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت.

وی گفت: عراق پس از این حادثه از عربستان سعودی و ائتلاف بین المللی درباره علت پرواز جنگنده‌های سعودی در منطقه‌ای که هیچ عملیات نظامی در آن جریان ندارد، خواستار توضیح شده است.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: ماهیت جنگنده‌ها از سوی دفاع هوایی عراق مشخص شد و طرف سعودی و ائتلاف بین المللی از پرواز جنگنده‌های سعودی در آن منطقه عذرخواهی کردند.