به گزارش پارس به نقل از فارس ،‌ در اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» که در آن سران جریان اصلاحات و نمایندگان احزاب مؤثر حضور دارند و به منظور انتخابات مجلس دهم تشکیل شده است، تصمیماتی اتخاذ شد.

بر پایه این خبر هفته نامه صدا، ارگان حزب کارگزاران در این باره نوشت، از جمله قراری که در اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح‌طلبان» مصوب شد این بود که از دولت بخواهند از حقوق همه نامزدها دفاع کند و دومین درخواست نیز این بودکه راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات، حمایت از دولت باشد.

تأکید سوم اعضاء بر این بود که فقط یک لیست در انتخابات منتشر شود و در شهرهایی که تک نامزدی هستند نیز فقط یک نامزد معرفی شود.

نکته چهارم در جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان این بود که به تمام اصلاح‌طلبان ابلاغ و اعلام شود که علیه یکدیگر مصاحبه نکنند و قرار پنجم نیز این بود که سازوکار رابطه میان سه شورای مشورتی، شورای هماهنگی و نهاد عالی از سوی همه پذیرفته شود.

در اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان، آنطور که هفته نامه صدا گزارش داده سیدمحمد خاتمی، عبدالله نوری، سید محمد موسوی خوئینی‌ها، محمدعلی نجفی، سید هادی خامنه‌ای، مصطفی معین، محمدرضا عارف، سید حسین مرعشی، محمدرضا خاتمی، محسن امین‌زاده، سید عبدالواحد موسوی لاری و اکبر ترکان به نمایندگی از مجمع روحانیون، مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی اصلاحات و حزب کارگزاران حضور داشتند.

تشکیل این نهاد در حالی است که پیش از این یک حلقه 100 نفره متشکل از شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای راهبردی برای انتخاب نامزدهای اصلاح‌طلب جهت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد بود که موسوی‌لاری رئیس شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را بر عهده گرفت.