به گزارش پارس به نقل از روسیا الیوم، «زید بن رعد الحسین» نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر همچنین خواستار تحقیق در مورد گزارش ها پیرامون بدرفتاری نیروهای مسلح نیجریه و محاکمه عاملان آنها شد.

وی به نقل از شاهدان عینی گفت: شهروندان شمال شرق نیجریه با رفتارها و اقدامات وحشیانه بوکوحرام مواجه هستند. وی افزود: این اقدامات شامل کشتار وحشیانه، اعدام بعد از محاکمه های صوری، اجبار به شرکت در عملیات نظامی، سوء استفاده از کودکان در عملیات انتحاری، ازدواج اجباری، خشونت جنسی و تجاوز است.

این در حالی است که به تازگی عفو بین الملل از کشته شدن بیش از ۸ هزار نفر در بازداشتگاه های نیروهای مسلح نیجریه در سال های اخیر و در جریان مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داده است. به گزارش عفو بین الملل، نیروهای مسلح نیجریه تاکنون هزاران مرد و پسربچه از جمله تعدادی نوجوان ۹ ساله را در پایگاه های گروه تروریستی بوکو حرام بازداشت کرده و به دلیل ناتوانی خانواده های بازداشت شدگان در پرداخت رشوه، آنها را به قتل رسانده اند.

بوکو حرام یک گروه شورشی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل شیوه حکومت خود به اسم شریعت اسلامی بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است. این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس ۲۰۱۵ با ابوبکر بغدادی بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی تغییر داد.