به گزارش پارس به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت تهران مایل است با روسیه برای تأمین منابع انرژی جهان همکاری کند.

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با تلویزیون راشا ۲۴ همچنین گفت هر گونه تلاش برای ایجاد تغییر در چارچوب توافق حاصل شده در لوزان به شکست مذاکرات منجر می‌شود.

آقای ظریف درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ گفت: «بزرگترین مشکلی که ما داریم نیاز به اتخاذ تصمیم‌های سیاسی است. درباره راه حل این موضوع در لوزان توافق کردیم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «همه طرف‌ها باید بدانند که ما تنها در چارچوب این راه حل‌ها می‌توانیم به توافق برسیم. هر گونه تلاش برای ایجاد تغییرات در این توافق به شکست (مذاکرات) منجر می‌شود.»

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه گفت علی‌رغم تمایل ایران برای توسعه همکاری‌های انرژی با روسیه دو کشور هنوز درباره خط لوله انتقال گاز ترکیه (ترکیش استریم) رایزنی نکرده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: «ایران در این زمینه پیشنهادهایی دریافت کرده است. ما به همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه برای تأمین ایمن منابع انرژی برای دنیا تمایل داریم.