به گزارش پارس به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان امشب در آیین گرامیداشت سالگرد قیام 15 خرداد که در رواق بزرگ امام خمینی (ره) در جمع خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه منور و ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنوز نیز عده‌ای می‌خواهند با تحریف عقاید و آرمان‌های امام راحل، غرایض خود را در جامعه اعمال کنند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر یکی از وزرای دوم خردادی در زمینه صحبت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه میزان حال افراد است، تصریح کرد: این فرد این کلام حضرت امام (ره) را می‌خواست به افراد ساواکی مرتبط کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بحث تحریف از زمان انبیا و ائمه اطهار بوده است، تصریح کرد: این موضوع در زمان زندگی امام خمینی (ره) به‌ویژه پس از نهضت نیز اتفاق افتاد.

وی با اشاره به پنج مناسبت مهم در چند روز اخیر عنوان کرد: ولادت امام زمان (عج)، سالروز 13، 14 و 15 خرداد و همچنین آغاز زعامت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب از جمله این مناسبت‌های بسیار مهم است.

رحیمیان به سخنرانی کوبنده امام (ره)در سال 42 در مدرسه فیضیه در محکومیت رژیم شاهنشاهی و تبعیت این رژیم فاسد از رژیم صهیونیستی و اسرائیل اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل در آن سخنرانی، شاه را مورد خطاب قرار داد که چرا این گونه از آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تا آن زمان مسئله فلسطین و اشغالگری اسرائیل بر سر زبان‌ها نیفتاده بود، متذکر شد: با این حال امام خمینی (ره) این مسئله مهم را بر جهانیان آشکار کرد و تمام مشکلات شاه را به حمایت و فرمانبرداری بی چون و چرای او از صهیونیست‌ها نسبت داد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بعد از این سخنرانی بود که ساواک روحانیون و وعاظ کشور را از صحبت کردن درباره شاه، اسرائیل و اینکه اسلام در خطر است منع کرد و به تبع آن چاره حل مشکلات خود را در دستگیری‌های پی در پی امام (ره) دید.

وی با اشاره به حماسه عظیم ملت ایران در حمایت از امام امت بعد از دستگیری ایشان در سال 42، اذعان کرد: رژیم شاه با دیدن چنین حرکتی که در شهرهای مختلف ایران اتفاق افتاد، خون هزاران نفر را به زمین ریخت و حتی مدعی شد که این افراد از کشورهایی چون مصر و رژیم جمال عبدالناصر پول دریافت کرده‌اند.

به گفته رحیمیان حتی بعد از این موضوع شایعه‌ای را مبنی بر اینکه امام خمینی (ره) با شاه به تفاهم رسیده است، مطرح کردند که بلافاصله با تکذیب امام راحل روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به شاخص‌های مورد توجه امام بیشتر دقت کنیم، خاطرنشان کرد: آمریکا و شوروی در آن زمان در مورد موضوعات مختلف دوگانگی داشتند اما تنها موضوعی که بین آنها مشترک بود، دشمنی با امام خمینی (ره) و نظام اسلامی بود.