به گزارش پارس به نقل از ایرنا، رحمانی فضلی، روز جمعه پس از دیدار با رئیس جمهوری تاجیکستان با حضور در جمع خبرنگاران در شهر دوشنبه اظهار داشت : دیدار بسیار خوبی با رئیس جمهور امام علی رحمان داشتم که در آن مسائل امنیتی کشور های منطقه مطرح شد .

وی افزود: موضوع اصلی دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان و همچنین برنامه اصلی اجلاس وزیران کشور سازمان همکاری شانگهای ، ضرورت اتحاد کشور های منطقه در مورد مبارزه با تروریسم، افراط گرائی، جدایی طلبی و قاچاق مواد مخدر بود.

وزیر کشور گفت : امیدوارم این نشست به مبارزه با داعش، افراط گرائی و تروریسم کمک کند و برای مردم کشور ها عضو سازمان همکاری شانگهای آرمش ، صلح و امنیت را به ارمغان بیاورد.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: در دیدار با رئیس جمهوری تاجیکستان از ایشان برای سفر به ایران دعوت رسمی کردم .

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در باره همکاری بین پلیس ایران و پلیس تاجیکستان نیز اظهار داشت : در سفری که پیش از این به تاجیکستان داشتم و همچنین در سفر وزیر کشورتاجیکستان به ایران و بازدیدی که ایشان از نیروی انتظامی ایران داشتند، اعلان آمادگی شد تا پیرو تفاهم نامه بین دو کشور، در زمینه آموزش نیر وهای انتظامی و همچنین تبادل اطلاعات و اخبار در زمینه اقدامات مشترک برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسایل مرزبانی دو کشور همکاری داشته باشند.

وی افزود: رئیس جمهوری تاجیکستان نیز بر همکاری در دو کشور در زمینه مسایل مرزبانی تاکید داشتند .