به گزارش پارس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آغاز مراسم بیست و ششمین سالگر ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: از خداوند مسئلت داریم که ما را جزو یاران حضرت صاحب العصر (عج)و پیروان خدوم امام (ره) قرار دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دو ویژگی بارز و منحصر به فرد را برای حضرت صاحب الزمان (عج) برشمرده اند، افزود: اولین ویژگی که در دوره حضرت صاحب می فرمایند، بسط پیدا کردن عدالت است.

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: در دوره آن بزرگوار، عدالت توسعه کامل پیدا می کند؛ نکته ای که در این کلام نهفته بود این است که در دوره هیچ کدام از پیامبران این توفیق برای بسط عدالت پیدا نشد و دلیل آن هم، شرایط جامعه و فراهم نبودن اسباب لازم بود.

سید حسن خمینی تصریح کرد: تنها در دوره امام زمان (عج) است که عدالت به معنای کامل توسعه پیدا می کند و این از ویژگی های منحصر به فرد آن امام بزرگوار است.

وی ادامه داد: تنها او است که می تواند عدالت را توسعه دهد؛ او بی نظیر دوران است؛ این تقدیر را دارد که بتواند جهان را آمیخته از عدل کند.

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) به کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی مبنی بر توسعه عدل در زمان امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: عدل را ایشان در تعبیری که می فرمایند رفع انحراف است؛ یعنی انحراف از عرصه عدل بشر زدوده می شود.

سید حسن خمینی افزود: یعنی امام زمان (عج) انحراف را هم از فضای مادی می زداید و هم از جهات روحی برمی دارد؛ جامعه ای که هم دوش حضرت صاحب می شود، جامعه منحرف نیست.

وی ادامه داد: امام (ره) تعبیر می فرمایند که تصحیح عقاید همه مردم می شود. در چنین جامعه ای عقاید مردمان پاک است. دفاعن عقول از زیر زمین کدر مادیت بیرون می آید. این که در روایت هم داریم حضور حضرت باعث می شود که علم تکامل پیدا کند،یکی همین جلوگیری از انحرافات است که می تواند در عرصه تدبیر و در عرصه استنتاج باشد.

یادگار امام افزود: این یک ویژگی بزرگی است که هیچ کس نتوانست و آن بزرگوار می تواند. این است که بهشت بشریت در پیش روی آن است. آینده بشریت آمیخته با لطف سرشار الهی است که به وجود مبارک حضرت صاحب توامان می شود.

سید حسن خمینی گفت: ویژگی دومی که در کلام امام (ره) برای صاحب عصر مورد اشاره قرار می گیرد، زندگی برادروار است. در یکی از سخنانشان می گویند؛ ما در مواردی داریم وقتی حضرت ظهور می کنند مردم برادروار زندگی می کنند.

وی با بیان این که شما پیشینه تاریخ بشر را ببینید، گفت: پیشینه تاریخ بشر سرشار از جنگ و نزاع و هم نوع کشی ها است. چه مقدار در طول تاریخ انسان ها از هم کشتند. چه مقدار همدیگر را از بین بردند.

یادگار امام افزود: همین امروز در جامعه اسلامی ببینید، گروهی که سابقا آنها را مرتجعین منطقه می خواندیم امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند و منطقه را به چه آشوبی کشاندند. برادری جامعه اسلامی را چه سان مورد هدف قرار داده اند.

سید حسن خمینی ادامه داد: آن چیزی که تحت عنوان واژه های مختلف مقدس برای خود برگزیدند، آنها از آن آرمان مهدویت که امام بزرگوارمان مورد اشاره قرار می دهند چه مقدار به دور است.

وی گفت: آرمان مهدویت آرمان همدلی است، آرمان برابری و برادری و باهم زیستن است. ما در این روزها نمی توانیم سخن بگوییم و خون گریه نکنیم، از آن حوادثی که در عراق، سوریه ، یمن، بحرین و مناطق دیگری از سرزمین های اسلامی واقع می شود. امروز جامعه اسلامی شاهد حوادث بسیار تلخی است که نطقه نامقدس آن را بی تردید کسانی گذاشتند که هیچ علاقه، عشق و ارادتی به جامعه اسلامی ندارند؛ و سرشار از بغض و کینه هستند.

یادگار امام گفت: یک گروهی آمده اند بغل گوش ما در کشور همسایه و عزیزمان نشستند و به اسم دین سر می برند و آتش می زنند؛ جز این که انسان کشی راه می اندازند فاجعه ای دیگر این که چه چهره بدی را از شخصیت مبارک پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) جلوه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آرمانی ترین دستاوردهای انقلاب هفته وحدت بود. امام بزرگوار ما آمد که امت اسلامی یکپارچه شود و زمینه سازی حضور حضرت یعنی همین. یعنی برادروار، همراه و همدوش باشیم.

سید حسن خمینی ادامه داد: امروز چه بلایی به سر جامعه اسلامی در تمام این کشورها آمده، گروهی خشن، نامقدس، غلط و بیراهه رو ، تمام تمدن اسلامی را مورد هدف قرار دادند. این یک فاجعه و فاجعه دوم این که به نام پیامبر و دین واقع می شود.

وی گفت: انقلاب این مردم بزرگ، انقلاب برادری و محبت بود. پیام انقلاب ایران به دنیا ساختن فردایی بهتر در سایه امام زمان (عج) است.