به گزارش پارس، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: سنای آمریکا با 67 رای موافق در برابر 32 رای مخالف به قانون اصلاح برنامه های جاسوسی و ضبط مکالمات تلفنی آژانس امنیت ملی رای مثبت داد و باراک اوباما نیز شب گذشته این لایحه را امضا کرد.

کنگره آمریکا در این لایحه قوانین مربوط به جاسوسی و نظارت بر شهروندان را اصلاح کرده است، قوانین جنجالی که طی سال های گذشته میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

اوباما با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که این قانون محافظت از آزادی های مدنی را تقویت خواهد کرد و اعتماد عمومی نسبت به این برنامه ها را ارتقا خواهد داد.

افشای برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا توسط ادوارد اسنودن از 2 سال گذشته تاکنون سئوالات و انتقادات زیادی را نسبت به فعالیت های جاسوسی و نظارتی کاخ سفید به وجود آورده است.

قانون جدید گرچه بر ادامه ضبط مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی صحه می گذارد ولی تغییرات زیادی را در این برنامه ایجاد خواهد کرد. سناتورهای کمیته اطلاعات سالها بود که نسبت به برنامه ضبط مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی هشدار می دادند. ولی در نهایت این اسنودن بود که جزییات بیشتری را در این خصوص فاش کرد.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا نیز در آستانه رای گیری در خصوص این لایحه تاکید کرد که این یک گام در مسیری نادرست است. این قانون موجب ارتقای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان آمریکایی نخواهد شد و قطعا به ضرر امنیت ملی کشور خواهد بود.

مک کانل تلاش زیادی کرد تا سناتورها را متقاعد کند تا قانون کنونی مربوط به فعالیت های آژانس امنیت ملی را بدون تغییر حفظ کند.