به گزارش پارس به نقل از ایرنا، وزارت خارجه اعلام کرد که منافقین در خبر رسانی خود ادعا کردند که 220 نماینده پارلمان اروپا در بیانیه ای در مورد وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران هشدار داده اند اما بررسی ها نشان داد که این گونه نیست و هیچ موضع رسمی و غیر رسمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وزارت خاجه جمهوری اسلام سه شنبه شب افزود: برخی رسانه های فارسی زبان وضد انقلاب امروز 12 خرداد 94ادعا کردندکه بیش از 220 نماینده پارلمان اروپا در بیانیه ای در مورد وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران و نقش ایران در بحران خاورمیانه هشدار داده ، و در عین حال از تهران خواسته اند تا اجازه بازرسی های هسته ای سرزده از تمامی اماکن نظامی و غیرنظامی خود را بدهد.

در این بیانیه در مورد حمایت از گروهک منافقین نیز مطالبی امده است.

پس از بررسی های انجام گرفته مشخص گردید:

-پارلمان اروپا هیچ گونه بیانیه ،اعلام موضع رسمی و غیر رسمی در این مقطع نداشته است.

-بیانیه منتسب به نمایندگان پارلمان اروپا در سایت متعلق به ژرارد دپره لابی اصلی منافقین در پارلمان اروپا منتشر شده و این سایت مدعی است که 220 نماینده پارلمان اروپا آن را امضاء کرده اند.

-سابقه ژرارد دپره در حمایت از گروه های تروریستی و انجام اقدامات تخریبی روشن و مبرهن است. تعداد انگشت شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با وی ارتباط و همکاری دارند و اکثریت نماینده ها و گروه های سیاسی خواهان تعامل مثبت و گسترده با جمهوری اسلامی ایران می باشند.

-خبر مربوط به امضای بیانیه بازتابی در رسانه های اروپا نداشته و در حد سایت ژرارد دپره و تکرار ان در یکی دو سایت گروهک منافقین می باشد.

-اصالت ادعاهای دپره با توجه به سوابق وی قویا محل تردید است و با شناختی که از پارلمان اروپا وجود دارد، امضای متنی توسط این تعداد نماینده احتمالا فضا سازی و شانتاژ خبری منافقین ولابی انها در پارلمان اروپا می باشد.

-یکی از اهداف دپره و منافقین از این گونه خبر سازی ها جلوگیری از تقویت و توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا می باشد.