به گزارش پارس به نقل از مهر، باراک اوباما که با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگو می کرد، اظهار داشت: ما نباید فرض کنیم که می توانیم به طور نامحدود تحریم ها علیه ایران را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه بحث درباره توافق احتمالی هسته ای با ایران ادامه دارد، گفت یک مکانیزم نظارتی دائمی و خدشه ناپذیر اجرا خواهد شد تا هر زمانی که ایران تصمیم به خروج از توافق برای دستیابی به بمب هسته ای گرفت، ما متوجه آن شویم.

اوباما توضیح داد که در برابر این بحث، عده ای معتقد هستند که برداشته شدن تحریم ها باعث خواهد شد تا ایران بتواند از ابزاهای اقتصادی جدید برای گسترش  نفوذ خود در منطقه استفاده کند. وی افزود: تحریم ها را نمی توان برای همیشه حفظ کرد اما سیستم برگشت پذیری تحریم ها برای این طراحی شد تا هر زمانی ایران توافق را زیر پاگذاشت، تحریم ها هم بازگردند.

اوباما همچنین در این گفتگو از سیاست های رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش انتقاد کرد و آن را باعث بی اعتباری صهیونیست ها دانست. وی در این خصوص گفت: من هیچ چارچوبی را برای توافق نمی بینم. سوال این است که چگونه اعتماد را خلق کرده و مذاکرات را جلو ببریم.

وی با بیان اینکه نتانیاهو عمیقا علاقه مند به اسرائیل است، تصریح کرد: وی فردی است که در خصوص ظرفیت های اسرائیلی ها و فلسطینیان برای صلح خوش بین نیست.