به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ اعلام کرد بر اساس قوانین بالادستی فعالیت در حوزه بیمه های تکمیلی، به اخذ مجوز از بیمه مرکزی نیاز ندارد. 
مرتضی ادیانی در نشست خبری در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان بیمه مرکزی مبنی بر اینکه فعالیت بیمه آتیه سازان حافظ در زمینه بیمه های تکمیلی وجاهت قانونی ندارد، گفت : قوانین مربوط به شورای عالی بیمه خدمات درمانی ، برنامه پنجم توسعه و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی به سازمان بیمه سلامت این اختیار را داده است تا شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در قالب کارگزار این سازمان در حوزه بیمه تکمیلی فعالیت کند .
وی با اشاره به اینکه پیشتر هم مسئولان بیمه مرکزی درخصوص غیرقانونی بودن فعالیت بیمه آتیه سازان حافظ اظهار نظر کرده اند ، افزود : با این حال هیات وزیران ، اداره ثبت شرکتها ، بازرسی ویژه ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور، معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری و دیوان محاسبات کشور قانونی بودن این شرکت و فعالیت آن را درحوزه بیمه های تکمیلی تایید کرده اند .
ادیانی با بیان اینکه بیمه آتیه سازان حافظ بخشی از بیمه سلامت به شمار می آید، گفت: بر اساس اساسنامه این شرکت، همه مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح اخذ شده است و دیگر ضرورتی ندارد که برای بیمه تکمیلی از بیمه مرکزی مجوز فعالیت دریافت شود .
وی نگرانی مسئولان بیمه مرکزی را در خصوص فعالیت بیمه آتیه سازان حافظ را بی مورد توصیف کرد و گفت : این افراد می توانند به جای نگرانی از فعالیت این شرکت، برای ارتقای خدمات رسانی سایر بیمه های تکمیلی اقدام کنند .
ادیانی با تاکید بر اینکه بیمه آتیه سازان حافظ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولان بیمه مرکزی باید بدانند این شرکت مجوزهای لازم را برای کارکرد دارد و بر همین اساس در طول 12 سال گذشته موفق شده است نزدیک به 50 درصد بیمه های تکمیلی را به خود اختصاص دهد.
وی با بیان اینکه صددرصد از سهام بیمه آتیه سازان حافظ متعلق به سازمان بیمه سلامت است این شرکت را کارگزار اصلی بیمه سلامت دانست و گفت : سه شرکت اصلی هم اکنون زیرمجموعه بیمه سلامت هستند که یکی از آنها شرکت آتیه سازان حافظ است .
مدیرعامل شرکت بیمه آتیه سازان حافظ تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این شرکت را بیش از 6 میلیون و 500 هزار نفر برشمرد و افزود : پیش بینی می شود این تعداد تا پایان سال به 9 میلیون نفر برسد. 
وی درباره آخرین قرارداد این شرکت که هفته گذشته برای بار دوم با وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، گفت : در این قرارداد تلاش شده است که درمان بیماری های خودایمنی و سرطانی نیز جزو تعهدات بیمه تکمیلی قرار گیرد و از خدمات ویژه ای بهره مند شوند .
ادیانی گفت : بررسی ها نشان می دهد با توجه به اینکه سال گذشته هم بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیمه آتیه سازان حافظ منعقد شده بود 47 درصد مراجعه فرهنگیان برای ویزیت ، 23 درصد برای دارو، 14 درصد برای آزمایش و10 درصد برای پاراکلینیک است. 
وی تجمیع بیمه پایه و تکمیلی سازمان بیمه سلامت و توانمندسازی بیمه‌شدگان را از اولویت ‌های این شرکت بیان کرد و گفت : قصد داریم طرحی را به صورت پایلوت اجرا کنیم که بر اساس آن اگر بیمه شده‌ ای که هم بیمه پایه و هم تکمیلی‌اش برعهده سازمان بیمه سلامت و آتیه‌سازان حافظ است، وارد بیمارستانی شد، دیگر هیچ پولی برای دریافت هر نوع خدمتی نپردازد.
ادیانی افزود: به عنوان مثال بیمه پایه کارکنان آموزش و پرورش و همچنین اعضای صندوق بازنشستگی کشوری، متعلق به بیمه سلامت و بیمه تکمیلی‌شان متعلق به آتیه‌سازان حافظ است. 
مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه چهار بسته پیشنهادی برای فرهنگیان در نظر گرفته بودیم که در نهایت دو بسته آن نهایی شد، گفت: حدود 50 تا 60 درصد فرهنگیان بسته شماره 2 را انتخاب کردند.