به گزارش پارس به نقل از فارس، «خالد البطش» از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین  در واکنش به اظهارات «فرانک اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان که طی سفر دوشنبه (دیروز) خود در غزه گفته بود رشد و توسعه غزه در مقابل امنیت رژیم صهیونیستی تأمین شود، اعلام کرد اظهارات اشتان‌مایر به کلی از سوی ما رد شده است.

زیرا ما ملتی زیر سایه اشغالگری رژیم صهیونیستی هستیم که از سال 1948 دائما علیه ما حمله می‌کند و ملت ما را آواره کرده است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، البطش در اظهارات خود بر فیس‌بوک گفت: از وزیر خارجه آلمان می‌خواهیم که به پایان رنج و سختی در غزه از طریق بازسازی ، بازگشایی معابر و توقف حملات فرا بخوانند.

وی در ادامه تأکید کرد که نباید حقوق ملت فلسطین در مقابل امنیت رژیم صهیونیستی مبادله شود واین اظهارات، وارونه جلوه دادن حقیقت است. شایسته تر آن بود که وزیر خارجه آلمان اعلام می‌کرد عدم تعهد به توافق آتش‌بس غزه، عدم بازگشایی معابر و بازسازی حتما منجر به وقوع انفجار (بحرانی شدن اوضاع) در نوار غزه خواهد شد.

وی افزود: اگر اشتان‌مایر و جامعه بین‌الملل بر عدم انفجار در نوار غزه مُصر هستند باید گام‌های مربوط به بازسازی، بازگشایی گذرگاه‌ها و اجازه ارتباط این منطقه با جهان خارج را بدهند.

اشتانن‌مایر در سفر خود به نوار غزه اوضاع غزه را فاجعه بار و در آشتان انفجار توصیف کرده بود.