به گزارش پارس به نقل از ایرنا، 'سعید مموزینی' مسوول رسانه ای شاخه 14 حزب دمکرات کردستان عراق در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: داعش اکنون برای تامین نیازهای مادی خود فشارها را بر مردم موصل برای گرفتن زکات افزوده و تهدید کرده است کسی را که زکات پرداخت نمی کند، مستوجب مرگ می داند.

وی با اشاره به شکست های اخیر داعش در جبهه های جنگ ، اظهار داشت: داعش برغم پیش روی در برخی مناطق، الان در موضع ضعف قرارگرفته و حالت تدافعی دارد.

وی در ادامه در ارتباط با نقش حملات هوایی به داعش از سوی نیروهای ائتلاف گفت: قطعا حمله به داعش خوب است اما این حملات کافی نیست.

به گفته این مسوول منطقه اقلیم کردستان عراق، حملات روزانه به صورت محدود انجام می شود که با این حملات نمی توان گفت تمام توان داعش از بین رفته است. 

مموزینی، در خصوص آزادسازی موصل گفت: آزادسازی موصل نیازمند مشارکت همه نیروها اعم از ارتش و عشایر سنی و نیروهای پیشمرگه است که این شرایط هنوز محقق نشده است.

مسئول رسانه ای شاخه 14 حزب دمکرات کردستان عراق، در پاسخ به حامیان داعش گفت: داعش خود را نماینده جهان سنی می داند و به گفته ابوبکر بغدادی کشورهای عرب سنی مذهب باید از داعش حمایت کنند.

این مقام کرد عراقی، اما تصریح کرد که داعش نماینده جهان سنی نیست بلکه یک سازمان تروریستی و وحشی است که بطور سیستماتیک برای از بین بردن ساختارهای سیاسی منطقه تلاش می کند.

وی در مورد نقش بعثی ها در داعش نیز گفت: بعثی ها بخش اعظم حملات داعش را طراحی می کنند و بخصوص ترورها را بعثی ها انجام می دهند؛ ضمن اینکه نباید از یاد ببریم خود ابوبکر بغدادی بعثی بوده است.