به گزارش پارس به نقل از فارس «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از نو محافظه کاران این کشور که به سخنان ضدایرانی مشهر است، در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه «عاروتص شوع» که  یکشنبه هفته جاری صورت گرفت، گفت: «اسرائیل باید ایران را به‌سرعت بمباران کند.»

بر اساس این گزارش، جان بولتون که در حاشیه یک تجمع حامی اسرائیل در نیویورک حضور داشت درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: «پیش بینی می‌کنم مذاکرات به شکست بیانجامد. من فکر نمی‌کنم ایران قصد داشته باشد تا از تلاش‌هایش در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای دست بکشد. حتی اگر توافق هسته‌ای در تابستان صورت پذیرد، بر این باورم که آیت‌الله‌های ایران قبل از خشک شدن جوهر توافق آن را نقض می‌کنند.»

بولتون در ادامه غرب را متهم کرد که آگاهی و اشراف کافی نسبت به برنامه‌های مخفی هسته‌ای ایران ندارد و یا ساز و کار مطلوبی را برای نظارت‌های ممکن در زمینه تخلف‌های آینده ایران در توافق آینده ندارد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در زمینه دلیل اتخاذ رویکرد اوباما در توافق هسته‌ای گفت: «اوباما فکر می‌کند که ایرانی‌ها 30 سال تلاششان در مسیر ساخت جنگ افزار هسته‌ای را با ادعای این که آمریکا تهدیدی علیه آن‌ها نیست رها خواهند ساخت. من کاملا معتقدم که این تفکر اشتباه است.»

بولتون در ادامه این گفت‌و‌گوی اختصاصی افزود: «اسرائیل باید به زودی با توجه به این ارزیابی‌هایی که ایران در 20 ماه‌ آینده قادر به تولید یک بمب هسته‌ای خواهد بود، تصمیم‌گیری کند. اسرائیل باید به زودی تصمیمی اتخاذ کند زیرا در صورت ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران، این کشور عملیات تلافی جویانه انجام خواهد داد.»

جان بولتون در خاتمه این گفت‌‌وگو ضمن اشاره بر لزوم کمک آمریکا برای حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران، مدعی فشارهای آتی کنگره ایالت متحده به اوباما در مسیر توافق هسته‌ای با ایران شد.