به گزارش پارس به نقل از فارس، جامعه اسلامی مهندسین با صدور بیانیه‌ای سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن سالروز قیام پانزدهم خرداد را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: خرداد، یادآور نامی بزرگ در تاریخ معاصر جهان بشریت است. مردی که قیامش را از پانزده خرداد ۴۲ آغاز کرد و در بهمن ۵۷ با به ثمرنشستن آن، گل لبخند را در سرتاسر عالم بر لبان تمامی مستضعفان و محرومان نشاند و نور امید را به قلوب افسرده شان ارزانی نمود. بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با ایجاد تحوّلی بزرگ در جهان، پرچم آزادی خواهی و حق طلبی جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورد و با درهم پیچیدن بساط ظلم و ستم و عدالت ستیزی ، نام و یادخود را در دل های عاشقان اسلام و نظام جمهوری اسلامی برای همیشه به یادگار گذاشت.

این بیانیه می‌افزاید: دشمنان گرگ صفت این مرز و بوم هرچه کوشیدند که صدای حق طلبی ابرمرد تاریخ ایران را خاموش سازند، ره به جایی نبردند و امروز پس از گذشت نیم قرن از خرداد ۴۲، چه بسیار انقلاب ها و گروه های حق طلبی که ملهم از انقلاب اسلامی ایران در جهان درخشیدند و اکنون همچون خاری در چشم استکبار به دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان می پردازند و این همان باخت بزرگ جبهه استکبار در مقابل امام راحل(ره) و برد جبهه حق و ایمان و عدالت طلبیست.

این بیانیه تصریح کرده است: اکنون و درآستانه بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت روح الله (ره)، عاشقانش در جای جای میهن اسلامی ضمن تأسی به آرمان های الهی و اقتدا به سیره ولایی وی، با بزرگداشت یاد و خاطره آن مرد بزرگ، عشق و ارادت خود را به وی به نمایش می گذارند. بی شک عزت و اعتلای امروز ایران اسلامی به رهبری جانشین برحق امام خمینی ( ره ) حضرت آیت ا... خامنه ای ( مدظله العالی )، ثمره اقتدای مردم ایران به مکتب اسلام و سیره معمارکبیرانقلاب اسلامی است که فرمود:پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن یار سفر کرده و نثار درود بیکران به ارواح طیبه شهدای قیام پانزدهم خرداد، ضمن بیعت مجدد با آرمان های امام راحل (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب (مدظله العالی) از عموم مردم قدر شناس ایران برای حضوردر آیین های بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) دعوت نموده و بر ایستادگی بر اصول و ارزش های بنیان نهاده شده توسط آن بزرگمرد تاریخ ایران و دفاع از حقوق مظلومان و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی تأکید و پا فشاری می‌کند.