به گزارش پارس به نقل از مشرق، روز گذشته همایش سراسری فرمانداران با حضور مقامات بلندپایه دولتی برگزار شد. در این مراسم رئیس‌جمهور، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و معاون سیاسی وزیر کشور با محوریت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که قرار است اسفندماه سال جاری برگزار شود، سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات در این همایش از تشکیل شورای تأیید صلاحیت در وزارت اطلاعات برای انتخابات خبر داد و از رصد فضای سیاسی در این زمینه توسط این وزارتخانه سخن گفت.

وزیر اطلاعات همچنین با ذکر مثالی گفت: «بنده در یک بولتن خبری خواندم که یک فردی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد در جمعی حاضرشده و موضوعات قومیتی را مطرح کرده بنده بلافاصله با مدیرکل اطلاعات آن استان تماس گرفتم و این مسئله را تذکر دادم که حتماً به آن شخص تذکر داده شود تا این‌گونه سخنرانی‌ها و مسائل تکرار نشود.»[1]

اما سؤال اینجاست که وزیر اطلاعات در موارد مشابه نیز چنین موضعی را اتخاذ کرده و به فرد خاطی تذکر داده و وی را ارشاد کرده‌ است؟

این در حالی است که پیش‌ازاین برخی از عملکردهای حساسیت‌زا در حوزه قومیتی از سوی حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی صورت گرفته است که کشور را گریبان گیر مشکلاتی کرده است اما در این زمینه شاهد تذکر و ارشادی از سوی حجت‌الاسلام علوی به وی نبوده‌ایم.

به‌ویژه اینکه حجت‌الاسلام یونسی در این حوزه حساس نیز فعالیت می‌کند و گاه مانند موضوع تسخیر پایتخت‌های عربی توسط جمهوری اسلامی که توسط نتانیاهو باهدف بر هم زدن اتحاد بین‌المللی مطرح شد و متأسفانه توسط علی یونسی نیز تأیید شد، کشور دچار مشکلاتی گردید که حتی تذکر طرف عراقی را نیز در پی داشت.[2] به‌ویژه اینکه تا به امروز هیچ مسئول دولتی نسبت به سخنان یونسی به طور صریح موضع‌گیری نکرده است و تنها دیگران متهم به تفسیر اشتباه سخنان وی شده‌اند. [3] کما اینکه ممکن است این مسئله به‌عنوان موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران تلقی شود و عدم تکذیب آن با توجه به فعالیت‌های رسانه‌های معاند این‌گونه تلقی شود که چنین تفکرات شخصی‌ای حالت عمومی به‌ویژه در میان مسئولان کشورمان دارد!

این در حالی است که چنین عملکردی سابقه داشته و حجت‌الاسلام علی یونسی در جای دیگر موضوع پرچم شیر و خورشید که نمادی سلطنتی است را مطرح و آن را نما شیعه قلمداد کرده بود و در این زمینه هم شاهد تذکر و موضع‌گیری از سوی وزارت اطلاعات نبوده‌ایم. [4]

 

[1] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940309001276

[2] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931220001068

[3] - http://www.afkarnews.ir/vdcbs8basrhbg9p.uiur.html

[4] -http://www.entekhab.ir/fa/news/159750