به گزارش پارس پایگاه اینترنتی العهد نوشت، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن تبریک آزاد سازی جنوب این کشور افزود، این پیروزی به برکت مثلث ارتش و ملت و مقاومت در لبنان حاصل شده است و برخی از این مثلث خشمگین هستند و این درحالیست که ما از سال 1978 تا 2000 در انتظار این پیروزی بوده ایم و اتکای ما به قطعنامه 425 شورای امنیت و پیگری های ما در نهادهای بین المللی هیچ نتیجه ای نداشت و حتی منجر به آزاد سازی یک وجب از خاک لبنان نشد. این تجربه نشان داد که اشغالگران را نمی توان با مذاکره یا هر چیز شبیه به آن وادار به عقب نشینی کرد و فقط با اتکا به اراده متکی به ایمان و به دست گرفتن اسلحه توسط مجاهدان می توان به پیروزی دست یافت. ما به این شیوه موفق شدیم اسرائیل را مجبور کنیم تا به نحوی خفت بار از جنوب لبنان بیرون برود و به بزرگترین پیروزی قرن گذشته در منطقه دست یابیم.

شیخ نعیم قاسم که در جمع انجمن اسلامی دندان پزشکان سخنرانی می کرد، اضافه کرد، برخی افراد آزاد سازی جنوب لبنان در سال 2000 را آزاد سازی به شمار نمی آورند و فقط آن را عقب نشینی اسرائیل براساس یک توافق توصیف می کنند. افرادی که این گونه فکر می کنند، احمق هستند. وی ادامه داد: حزب الله از سال 2005 وارد حکومت شد و به کشور لبنان برای بسط قدرت خود کمک کرد و همه شاهدند که حزب الله در داخل و خارج چه نقشی در ایجاد ثبات سیاسی داشته است. حزب الله درحالی این روند را طی کرده که میان مقاومت و نقشی که در حکومت و مسائل داخلی داشته فاصله ایجاد کرده است. ما با برگه های رأی و نه اسلحه، پای صندوق های رأی رفتیم. ما از پیروزی هایی که در برابر اسرائیل و تکفیری ها به دست آوردیم، برای سهم خواهی در داخل استفاده نکردیم و این درحالیست که مقالات و سخنرانی های بسیاری در سرزنش ما به علت نگرفتن سهم مان بابت مقاومت مطرح شده است.
شیخ نعیم قاسم ارتباط دادن انتخاب رئیس جمهور به تحولات خارجی و فشارهای کشورهای عربی و غیرعربی را به معنای ادامه خلاء ریاست جمهوری دانست و گفت، تا وقتی که به خارجیان اتکا وجود داشته باشد، خلاء نیز ادامه خواهد یافت.
وی هدف مذاکره حزب الله با المستقبل را کاهش شدت بحران و از بین بردن زمینه فتنه توصیف کرد و گفت ما به گفتگوها ادامه خواهیم داد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: حضور ما در جنگ القلمون برای حفاظت از لبنان و مقاومت بود و اگر خط درگیری را در سوریه تشکیل نمی دادیم در خیابانهای بیروت ضاحیه وجونیه و صیدا و هرمکان دیگر لبنان شاهد بمب گذاری بودیم.
وی گفت: ما در منطقه با نقشه آمریکا و اسرائیل روبرو هستیم که البته تکفیری ها نیز به آن اضافه شده اند. عربستان سعودی با طرح این نقشه ما را در برابر دو گزینه بد یعنی آشوب یا وابستگی قرار داده است. اما ما وابستگی را نخواهیم پذیرفت و با آشوب نیز مقابله خواهیم کرد. وی پرسید میان هواپیماهای اسرائیلی که کودکان و زنان فلسطینی را به قتل می رسانند و خانه هایشان را ویران می کنند و هواپیماهایی که دهها و صدها غیرنظامی را به بهانه مبارزه با تروریسم به قتل می رسانند و هواپیماهای سعودی که در یمن مشغول ویرانگری و کشتار زنان و کودکان هستند چه تفاوتی وجود دارد؟
وی درخصوص اتهاماتی که درباره ارتباط حزب الله با ایران مطرح می شود، تاکید کرد: ما به کسب پشتیبانی از ایران افتخار می کنیم و با ایران بودن بهتر از با آمریکا و اسرائیل بودن است. ایران به ما کمک کرد و در ازای آن هیچ چیز نخواست. ایران بدون هیچ چشم داشتی به ما کمک کرد سرزمین مان را آزاد کنیم. اما آنها خودشان انکار می کنند که مورد حمایت عربستان سعودی و آمریکا هستند.
شیخ نعیم قاسم گفت: بحران در منطقه چندین سال ادامه خواهد داشت ظرف چند ماه حل شدنی نیست و هنوز در هیچ یک از بحرانها اقدامی برای حل آن آغاز نشده است.