به گزارش پارس محمد مهدی زاهدی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در واکنش به بازدید بازرسان آژانس از مراکز امنیتی دفاعی ایران گفت: اگر بخواهیم به سابقه ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای کشورمان نگاه کنیم خواهیم دید که همه این ترور‌ها توسط افرادی صورت گرفته که در قالب بازرسی وارد کشور ما می‌شده‌اند.


وی در ادامه افزود: نه تنها دانشمندانی که توسط تروریست‌ها ترور و شهید شدند بلکه بازرسان به ظاهر بازرس لیست بلند بالایی را تهیه کرده بودند که اسامی برخی از دانشمندان که نام ان‌ها در قرنطیه قرار داشت و هیچ کس نام آن‌ها را نمی‌دانست در لیست ترور خود آورده بودند.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما باید همواره مراقب دانشمندان هسته‌ای خود باشیم و در توافقات نهایی در چارچوب ان پی تی همه چیز را می‌پذیریم اما فرا‌تر از ان پی تی که مصلحت کشور و انقلاب ما را زری سوال برد را قبول نداریم به دلیل اینکه و ما انقلاب کرده‌ایم که مستقل باشیم و کشورمان استقلال خود را بر مبنای مردم سالاری دینی با اعتقاد به مردم خود بنا نهاده و تا کنون ادامه داده است و امروز با پذیرش فرا‌تر از ان پی تی نمی‌خواهیم استقلال خود را از دست بدهیم.


وی بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند بر زیاده خواهی‌های خود اصرار و ایران را تهدید بکنند مصلحت ما در این است که مذاکرات را تعلیق کنیم.


زاهدی بیان داشت: نمایندگان هیچ بازدید و بررسی از مراکز دفاعی امنیتی را در پروتکل الحاقی نخواهند پذیرفت و این موضوع نباید در کشورمان تحقق پیدا کند چرا که این گونه رفتار کردن جفا به نیروهای نظامی است.


عضو فراکسیون اصولگرایان تصریح کرد: هدف غرب تنها بازدید از مراکز نظامی نیست بلکه در ته بازدید به دنبال شناسایی نیروهای کلیدی و نفوذی در حوزه دفاعی و نظامی است و آن‌ها می‌خواهند توانمندی مسئولان امنیتی دفاعی ما را از بعد فن آوری و تکنولوژی رصد کنند و غرب به دنبال این است که بداند توان تکنولوژی نظامی ایران در چه میزانی است تا بتوانند توطئه‌های خود را علیه ایران برنامه ریزی کنند.


زاهدی در خاتمه اظهار داشت: برای ما مهم نیست آمریکایی‌ها آیا تا پایان مذاکرات روی عهدهای خود پایبند خواهند بود یا خیر چراکه ما نیازی به آمریکایی‌ها نداریم بلکه آن‌ها هستند که به ما نیاز دارند و تیم هیته‌ای کشورمان باید خطوط قرمز ترسیم شده را در مذاکرات رعایت کنند.