به گزارش پارس به نقل از روزنامه کامرسانت، روسیه فهرستی از مقام های ارشد اروپایی را که از این پس اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند، به سفارتخانه های اروپایی اعلام کرده است.

مسکو تحریم هایی را علیه سیاستمداران و مقام های اروپایی اعمال کرده است که این اقدام به تلافی تدابیر محدودکننده مشابهی بوده است که سال گذشته از سوی اتحادیه اروپا علیه مسکو به خاطر بحران شرق اوکراین اعمال شده است.

این فهرست شامل 89 مقام اروپایی است و در آن نام مقام های پارلمان اروپا، مقام های ارشد نظامی اروپا و مقام های امنیتی و اطلاعاتی دیده می شود.

روزنامه کامرسانت افزود: این فهرست شامل مقام های ارشد اروپایی از کشورهای بالتیک، لهستان، سوئد، انگلیس و آلمان است.

روسیه هنوز فهرست دقیق مربوط به سیاستمداران و مقام های اروپایی تحریم شده را منتشر نکرده است. دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در مسکو دریافت این فهرست را تایید کرده است.

سورن لیبوریوس سخنگوی دفتر اتحادیه اروپا در روسیه تاکید کرد که بله، ما این فهرست را دریافت کرده ایم. ما اطلاعات بیشتری در این خصوص نداریم.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در مارس سال گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. ناتو نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.