به گزارش پارس به نقل از تسنیم، همزمان با تأکید نخست وزیر عراق بر آزادی قریب الوقوع استان الانبار از اشغال تروریست‌های تکفیری، "هادی العامری" از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی و دبیرکل سازمان بدر نیز تأکید کرد: پیشروی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در نبردهای لبیک یا حسین(ع) فراتر از سطح انتظارات و پیش‌بینی‌ها بوده و به‌زودی پیروزی را بشارت خواهیم داد.
 
العامری گفت: پیشروی نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلبی بسیار گسترده و فراتر از سطح انتظارات و پیش‌بینی‌ها است و باندهای داعش شکست خورده‌اند.
 
وی افزود: دشمن بلافاصله پس از ورود ما شکست خورده و ما ده‌ها تروریست را به هلاکت رسانده‌ایم.
 
وی گفت دشمن بمبهای دست‌ساز را به‌عنوان شیوه شکست خورده رها می‌کند، اما به‌زودی پیروزی بر تروریست‌ها محقق خواهد شد.
 
احمد الاسدی از سخنگویان نیروهای داوطلب مردمی در یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز عملیات بزرگ لبیک یا حسین(ع) را اعلام کرد، وی از محاصره الرمادی از سه طرف و آزادی قریب الوقوع این شهر از اشغال داعش خبر داده بود.
 
وزارت دفاع عراق هم اعلام کرد نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی توانستند اداره دفاع شهری در شهرستان بیجی را آزاد کنند. به‌گفته وی، الحویجه هم در چارچوب عملیات لبیک یا حسین(ع) آزاد خواهد شد.
 
تأکید العبادی بر آزادسازی قریب‌الوقوع الانبار از اشغال داعش
 
خبر دیگر این که، حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق، پیروزی‌های به دست آمده بر تروریست‌های تکفیری در بیجی را به نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی تبریک گفت.
 
بر اساس گزارش المسله، حیدر العبادی با حضور در مقر فرماندهی عملیات مشترک در جریان روند عملیات امنیتی و نظامی در استان الانبار و دیگر مناطق قرار گرفت.
 
العبادی تصریح کرد: آزادی استان الانبار (از اشغال داعش) قریب الوقوع است و نیروهای شجاع ارتش، پلیس و داوطلب مردمی برای محاصره داعشی‌های تروریست در حال پیشروی هستند.