به گزارش پارس به نقل از فرارو مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، در دیدار با  دیمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر این کشور، آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را در حوزه های مختلف اقتصادی ، علمی و فناوری و نظامی مورد بحث و گفتگو قرار داد.

به گزارش فرارو به نقل از روابط عمومی سفارت ایران در مسکو، در این ملاقات طرفین با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه اقتصادی ، سیاسی و نظامی ،  به ضرورت تسریع در تشکیل کمیته همکاری های علمی و فناوری و برگزاری اولین جلسه آن در آینده با حضور معاون رئیس جمهوری ایران تاکید کردند .

در این ملاقات همچنین راههای اجرایی شدن موافقتنامه جامع همکاری های اقتصادی ، همکاری های نظامی ، همکاری های بانکی و فضایی و نیز همکاری های علمی مورد بررسی و طرفین بر توسعه این نوع همکاری ها تاکید و خواستار عملیاتی نمودن توافقات فیمابین گردیدند. 

راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در این ملاقات با بیان اینکه اراده رئیس جمهور روسیه بر تقویت همه جانبه همکاریها میان ایران و روسیه قرار دارد، خواستار اجرایی شدن سریع تر توافقات یک سال و نیم اخیر میان دو کشور شد.