به گزارش پارس به نقل از روزنامه القدس العربی، ریاض المالکی گفت: جریان راست افراطی که دولت این رژیم را در اختیار دارد، باهرگونه مذاکره درباره تشکیل کشور مستقل فلسطینی و توقف شهرک سازی و عقب نشینی از سرزمین های اشغالی فلسطین، مخالف است.

یک مقام رژیم صهیونیستی گفته است که نتانیاهو در نشست روز سه شنبه با فدریکا موگرینی مسوول روابط خارجی اتحادیه اروپا، آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات با فلسطینی ها درباره توقف شهرک سازی در سرزمین های اشغالی از جمله کرانه باختری و شرق بیت المقدس، اعلام کرد.

این مقام افزود: نتانیاهو از نبود اعتماد اتحادیه اروپا به خود در مساله مذاکره با فلسطینیان، آگاهی دارد.

به گفته مالکی، نتانیاهو با توسل به این ادعاهای دروغ سیاسی و تغییر دایمی مواضع خود، تلاش دارد جامعه بین المللی به ویژه اتحادیه اروپا را با خود همراه کند.

مالکی، هدف نتانیاهو را از طرح دوباره ازسرگیری مذاکرات درباره شهرک سازی ها، خرید زمان و خروج این رژیم از انزوای بین المللی دانست.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی که نام وی اعلام نشده است، نتانیاهو به شدت نگران پیامدها و تصمیم های نشست پارلمان اروپا برای بررسی اعمال تحریم ها علیه این رژیم و تلاش های فرانسه برای تصمیم گیری شورای امنیت در باره راه حل نهایی بحران فلسطین است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای موافقت با پیشنهاد ایجاد دو کشور در سرزمین های اشغالی، گفته بود: آماده ازسرگیری فوری مذاکرات با فلسطینی ها به ویژه در باره شهرک سازی هاست. 

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، موگرینی در ملاقات با نتانیاهو، این اظهارات وی را کافی ندانسته و خواستار اقدام عملی در این باره و نشان دادن تعهد واقعی رژیم صهیونیستی به راه حل ایجاد دو کشور مستقل شده است.

بر اساس این گزارش، پارلمان اروپا قرار است امروز به بررسی موضوع خارج کردن حماس از فهرست گروه های تروریستی بپردازد.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و حکومت خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

حکومت خودگردان خواستار ایجاد کشوری در سرزمین های اشغالی به پایتختی بخش شرقی بیت المقدس است.

خبرگزاری رویترز نیز در این باره به نقل از سخنگوی محمود عباس رییس حکومت خودگردان فلسطینی درباره موضع تازه نتانیاهو گزارش داد: فعالیت های شهرک سازی باید به طور کامل پیش از سرگیری مذاکرات متوقف و همه موارد اختلافی میان 2 طرف باید به طور هم زمان در این مذکرات مطرح و حل و فصل شود.

به گفته یک مقام رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به موگرینی گفته است که بخشی از زمین های اشغال شده در جنگ 1967 در تصرف این رژیم باقی خواهد ماند و بخش های دیگر به حکومت خودگردان واگذار خواهد شد.