به گزارش پارس به نقل از تسنيم،‌ بخش هایی از متن یادداشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان « بازرسی مدیریت شده!» به شرح ذیل است:

گزارش یک‌شنبه گذشته آقایان ظریف و عراقچی در جلسه غیرعلنی مجلس پس از دبه کردن آمریکایی‌ها قدری نگران‌کننده است. روایت محمدسادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی از این نشست، حاکی است تیم مذاکره کننده پذیرفته‌اند از مراکز نظامی، بازرسی مدیریت شده به عمل آید. او به خبرگزاری ایرنا گفته است؛ "در این جلسه ظریف درباره بازرسی از اماکن نظامی گفته ما چیزی فراتر از پروتکل الحاقی را نمی‌پذیریم، پروتکل الحاقی هم می‌گوید می‌شود بازرسی کرد ولی بازرسی مدیریت شده!"
همچنین جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد به فارس درباره نشست مذاکره کنندگان هسته‌ای با مجلس گفته است: "سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود عنوان کرده بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیت انجام می‌شود!."
وی همچنین گفته است: "عراقچی افزود: بازرسی از مراکز نظامی از سوی ما پذیرفته شده، اما در خصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای اگر چه لیست اسامی دانشمندان از سوی طرف مقابل به ما داده شده است اما ما نپذیرفته‌ایم که به دانشمندان ما دسترسی داشته باشند."
عراقچی در واکنش به اخبار منتشر شده از جلسه یک‌شنبه مجلس، کریمی قدوسی و خبرگزاری فارس را به خدا واگذار کرد. در حالیکه وی چندی پیش در گفتگوی ویژه خبری درباره بازرسی مدیریت شده در این خصوص سخن گفته بود.
به هرحال آقای عراقچی بازدید مدیریت شده از مراکز نظامی ایران را به نقل از وی در مجلس تکذیب کرد. همین مبنا هم درست است و نباید به هیچ عنوان قبول کرد که تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور کند.
در خصوص گزارش تیم مذاکره‌کننده به مجلس، سخنها بسیار است اما در مورد "بازرسی مدیریت شده از مراکز نظامی" سخن کوتاه آنکه؛
اولاً: ایران پروتکل الحاقی را نپذیرفته و در این مورد مجلس ما مصوبه داشته است.
ثانیاً: بازرسی از مراکز نظامی جزء خطوط قرمز نظام بوده است و به هیچ وجه قابل دفاع نیست و بارها فرماندهان نظامی اعلام کرده‌اند بازرسی از مراکز نظامی را با سرب داغ پاسخ خواهند داد.
ثالثاً: پذیرش بازرسی از مراکز نظامی به معنای باز کردن دروازه مراکز سری و محرمانه کشور به روی دشمن و نیز تسهیل اجرای گزینه نظامی حریف و نوعی خلع سلاح داوطلبانه و کاهش توان دفاعی نظام است.
گزارش‌های آژانس در گذشته منجر به اعمال حرکت تروریستی دشمن و شهادت چهار تن از دانشمندان هسته‌ای ایران شد. گزارش آژانس از بررسی و بازرسی مدیریت شده از مراکز نظامی قطعاً منجر به هدف‌گیری دقیق‌تر دشمن در وادی گزینه نظامی خواهد بود.
آمریکایی‌ها به زعم اینکه ما به مذاکره و توافق نیاز داریم مدام نرخ معامله را بالا می‌برند و معلوم نیست حد یقف این نرخ چیست؟
تیم مذاکره کننده باید متمرکز روی لغو بی‌چون و چرا و اما و اگر تحریم‌ها شود و مذاکرات را روی اصلی‌ترین نقطه بحث مناقشه هسته‌ای ببرد. همچنین به افکار عمومی پاسخ دهد پس از نزدیک به دو سال از مذاکرات چرا تحریم‌ها نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم یافته است در حالیکه در این مدت ایران به همه تعهداتش عمل کرده است!
... دشمن... دست‌هایش را روی جیب خود نهاده و به ما می‌گوید هر چه دارید بر روی میز مذاکرات بگذارید تا با هم تقسیم کنیم. یک دیپلمات باهوش باید بداند در این معرکه چیزی به دست نمی‌آورد و چگونه بازی را باید به سمت منافع و مصالح ملی هدایت کند.
باید آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریخت و نشان داد ما نیازی نه به توافق داریم نه ادامه مذاکرات و تیر خلاص را باید به زیاده‌خواهی‌های آنها زد. فقط با این رویکرد می‌توان به نتایج مذاکرات خوشبین بود.
رئیس جمهور در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران گفت: "اراده ملی ما آزاد کردن خرمشهرهای جدید است. سرزمین اقتصادی ما در اشغال 1+5 است. با ابزار دیپلماسی می‌خواهیم سرزمین اقتصادی اشغال شده را آزاد کنیم."
با اظهارات آقای رئیس جمهور انسان احساس قدرت می‌کند و اطمینان پیدا می‌کند که با غرور ملی، اقتدار کشور در مواجهه با دشمن حفظ خواهد شد. اما عبور از خطوط قرمز، نوعی وادادگی است.
ما برای آزادسازی سرزمین اقتصادی نمی‌توانیم کلید پادگان‌های نظامی را به دشمن بدهیم. ملت ما نمی‌تواند بپذیرد هزینه رفع تحریم‌ها که نه به دار است نه به بار، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای به عنوان اسیر این نبرد دیپلماتیک را هم بپذیریم!
...رفتن به سمت تز "هر توافقی از عدم توافق بهتر است" تیر خلاص به منافع و مصالح و امنیت ملی است. ملت و رهبری زیر بار چنین توافقی نخواهند رفت.
اگر بر فرض همه خطوط قرمز ما هم رعایت شود و توافقی بر این مبنا شکل بگیرد قبل از راستی‌آزمایی 1+5 و بویژه آمریکایی‌ها امضاء گذاشتن پای هر توافقی ساده‌انگاری است.
آمریکایی‌ها در قرارداد الجزایر نشان دادند به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند مگر اینکه دست خود را زیر تبر قدرت حریف ببینند. دست آمریکا در منطقه و جهان زیر "تبر قدرت" ملت ایران است. اگر این دست را قطع نکنیم مدام آنها به استقلال و حاکمیت و امنیت کشور دست‌اندازی می‌کنند کمااینکه طی سه دهه گذشته این کار را کرده‌اند. فقط در صورت این قطع ید می‌توان از فتح یک خرمشهر جدید یاد کرد. البته اگر هوشمندی سیاسی داشته باشیم می‌گوییم "این خرمشهر را هم خدا آزاد کرد."