به گزارش پارس به نقل از روسيا اليوم، ارتش عراق با کمک گروه‌های داوطلب مردمی موفق شده است منطقه العنکور در جنوب شهر الرمادی مرکز استان الانبار را آزاد کند.
علی داود رئیس شورای بخشداری الخالدیه در استان الانبار در این باره اعلام کرد: منطقه العنکور یکی از مناطق مهم و راهبردی در استان الانبار و در نزدیک شهر الرمادی است و این منطقه 20 کیلومتری جنوب الرمادی واقع شده است و هم اکنون منطقه العنکور به صورت کامل از لوث وجود گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش پاکسازی شده است.
در همین راستا حسن سالم رئیس جریان صادقون پارلمانی در این باره گفت: از این پس نیروهای تروریستی باید بدانند که الانبار به صورت کامل به قتلگاهی برای داعش مبدل خواهد شد، و این امر هم به دست نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق صورت خواهد گرفت.
روز گذشته نیروهای امنیتی و ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند منطقه الحصیبه الشرقیه را که در فاصله 10 کیلومتری شرق شهر الرمادی واقع شده است آزاد کنند، و نیروهای تروریستی و تکفیری داعش را از این منطقه بیرون برانند.
از سوی دیگر وزارت دفاع عراق از وارد آوردن ضربات هوایی و حملات بسیار شدیدی بر اهداف گروه‌های تروریستی و تکفیری داعشی در استان الانبار خبر داده است.
وزارت دفاع عراق در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی موفق شده است ضربات مهلک و کوبنده ای را بر اهداف گروه های تکفیری و تروریستی داعش در فلوجه و در بخش های عملیاتی الانبار و الجزیره و البادیه وارد آورد.
در این بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین آمده است: این حملات کوبنده هوایی ارتش عراق تاکنون تمام اهداف را به صورت کامل منهدم کرده است و در بین گروه های تکفیری خسارات و تلفات بسیاری برجای گذاشته است.