به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ محسن کوهکن دبیر سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جبهه متبوع خود اظهارداشت: جبهه پیروان، استراتژی انتخابی و خط قرمزها را مشخص کرده است؛ یکی از استراتژی‌های این جبهه، واگرایی و تعیین این است که در صورت واگرایی چه کارهایی باید صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: رویکرد دیگر جبهه پیروان، تبعیت از جامعتین است که این موضوعات به صورت مکتوب تدوین شده است. 

نماینده مجلس هشتم اضافه کرد: علاوه بر این موارد، موضوعاتی مانند تعامل با سایر سلیقه‌های اصول‌گرایی تحت لوای روحانیت در جریان اصول‌گرایی در حال پیگیری است و در این راستا، سلیقه‌های مختلف اصول‌گرایی 75 تا 80 درصد به تفاهم رسیده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جبهه پیروان با جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم برای ائتلاف رایزنی کرده است یا خیر، بیان کرد: در اجماع 75 درصدی اصولگرایی چیزی با عنوان جریان شخص احمدی‌نژاد دیده نشده است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با اطرافیان رئیس دولت دهم رایزنی داشته‌اید، تصریح کرد: اطرافیان احمدی‌نژاد تعریف دارند، چرا که اکنون تعداد کمی در کنار وی هستند و می‌گویند "احمدی‌نژاد به علاوه مشایی تقسیم بر دو" که بر این اساس و به‌طور طبیعی جبهه پیروان نمی‌تواند با این مجموعه به تفاهم و ائتلاف برسد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو دسته عمده در اطرافیان احمدی‌نژاد حضور دارند؛ یکی مرکز و دیگر نیروهای متصل به این افراد که در شهرستان‌ها فعال بوده و عمدتا اصول‌گرا هستند، قطعا با بخش مرکزی نمی‌توانیم به تفاهم برسیم؛ اما با بخشی که در بدنه دولت نهم و دهم بودند و در زمانی انتقادهای جدی به آن وارد کردند و و در گردونه همگرایی میان اصول‌گرایان تعریف می‌شوند، می‌توان ائتلاف کرد.