به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ، انتشار خبری مبنی بر جزئیات قانون پروژه های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان، سوالات زیادی را برای مخاطبان سرویس مشکلات مردم این سایت ایجاد کرد.

یکی از کاربران سایت از سازمان نظام وظیفه اینطور سوال کرد:

«آیا این طرح فقط برای دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد است یا دانشجوی حین تحصیل هم می تواند از کسری خدمت استفاده کند؟»

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در این باره می گوید:

انجام پروژه های تحقیقاتی به جای تمام یا بخشی از خدمت سربازی که مشهور به کسر خدمت است، مصوب مقام معظم رهبری است که مشمولین کارشناسی ارشد و یا بالاتر می توانند با انتخاب پروژه های تحقیقاتی در خصوص مسائل دفاعی امنیتی از دو ماه تا 19 ماه کسر خدمت برخوردار شوند و با انجام بقیه دوره خدمت ضروری، و یا طی دوره آموزش نظامی، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. این طرح صرفا برای فارغ التحصیلان است و دانشجوی کارشناسی ارشد نمی تواند از آن استفاده کند.

فرد دیگری در نظرات گفته بود که به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده و آن ها از این طرح خبر ندارند و کار راه نمی اندازند. سردار کمالی در این مورد می گوید: محققین برای استفاده از طرح نباید به بنیاد ملی نخبگان مراجعه کنند چرا که نیروهای مسلح خودش بنیاد ملی نخبگان دارد و باید طرح ها در این بنیاد تصویب شوند.

وی گفت: مشمولان این طرح می توانند با مراجعه به مراکز تحقیقاتی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و دانشگاه مالک اشتر، با ارائه طرح از این کسری خدمت استفاده کنند.